Hosszú volt a tél, és az utóbbi időkben sokan dolgoztak home office-ban, így a testmozgás gyakran háttérbe szorult. A szabadban töltött órák száma gyakran jelentősen lecsökkent, aminek az utóhatásai az alakon is megmutatkoznak. Ám nem csak a zsírlerakódásnak, hanem a felpuhult izomzatnak köszönhetően is megvastagodhatnak a lábak. Rendszeres testmozgás és erősítő gyakorlatok nélkül, az ülőmunka a feszes combok legnagyobb ellensége, amitől a kötőszövetek is hamar renyhévé válnak. Ez a kontúrfeszesítő lábedzés egyenletesebbé teszi a zsírelosztást, valamint tónusosabbá formálja az izomzatot, ezáltal keskenyebb virgácsokat eredményez.

hirdetés

Hosszú távon az ülőmunka hatása – testmozgás híján – a fenék és a comb területén mutatkozik meg leginkább. A renyhe izmok és az elernyedt, rugalmatlan kötőszövetek hatására a körvonalak szétmásznak, elfolynak, ami persze a zsírlerakódásnak is kedvez, hiszen romlik a vérkeringés, és a szövetek oxigénellátása.

Ennek következtében hamarabb kialakulhat a hullámos, hepehupás combfelület, hiszen izommunka nélkül a zsírpárnák egyenetlenül oszlanak el a bőr alatt. A belső combokon kis, megereszkedett “zsákocskák” alakulnak ki, melyek miatt a lábak összeérnek, egymáshoz súrlódnak járás közben.

 

Így nem csak esztétikailag zavaró ez a probléma, ezért érdemes erősítő, feszesítő gyakorlatokkal tenni ellene. A lokális edzéseket azonban sohasem szabad önállóan végezni, pláne, ha a zsírvesztés az elsődleges cél. Kardió, vagy HIIT mozgásformákkal ajánlott kiegészíteni az edzésprogramot, amellett pedig naponta szükségessé válhat a rövidke, kontúrfeszesítő lábedzés. A zsírégető ugrálós tornákat, és az erősítő feladatokat egymással kombinálva, sokkal látványosabb eredményeket érhetsz el.

Az alábbi videóban egyszerű gyakorlatokat mutat be az edző, egészen kellemes tempót diktálva. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne hatna erősen az izmok fejlődésére. Néhány mozdulatsort ugyanis igen acélos fegyelemmel kell végigcsinálni. Abból kifolyólag is, mivel egy-egy tornagyakorlatot önerővel lehet csak megtartani, így például fekvő pozícióban végzett lábemelgetéseknél, a lábak teljes súlyát is. Ezáltal feszesebbé, kontúrosabbá, tónusosabbá válnak a virgácsok.

Kontúrfeszesítő lábedzés a tónusos izmokért

Leggyakrabban a combokon lehet észrevenni azt, hogy puhának érezzük, és a meleg szezon érkeztével a divatos szoknyák és szűk nadrágok már nem mutatnak annyira csinosan. Ez az edzés csupán tíz percbe telik, és a lábak teljes hosszán kifejti hatását.

 

A combok mellett az alsó lábrészeket is megdolgoztatja a mozgás, a vádlit és a bokát egyaránt formálja. Az izomterhelés hatására javul a nyirokkeringés, ami a bőr feszességére és rugalmasságára  szintén jó hatást gyakorol.

A formás, tónusos alak elérése érdekében ne feledkezz meg az egészséges táplálkozásról, hiszen ez az edzés nem a zsírégetésre összpontosít, hanem a lábkontúrok feszességére. Iktass be reggeli étkezéseidbe vitamindús, anyagcserepörgető finomságokat, és kerüld a magas szénhidráttartalmú ételeket. Ahhoz, hogy a szálkásítás mellett a zsírpárnákat is le lehessen égetni, ajánlott a torna mellé ütős kardió gyakorlatokat is beiktatni a teljes siker érdekében.

Kiemelt kép: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés