A divatvilág rengeteg változáson ment keresztül az elmúlt pár évben, ami a gyorsan frissülő és bővülő kollekciókkal bíró fast fashion cégekre is hatást gyakorolt. Az egyediség egyre fontosabb szemponttá válik még a tömeggyártásban gondolkodó márkák esetében is. Manapság az egyforma, sokszor alacsonyabb minőségű ruhadarabok mellett számos különleges kapszulagyűjteménnyel jelentkeznek a brandek, ezt a sort pedig a Zara is gazdagítja. A klasszikus romantika stílusjegyeit alkalmazva, igazán bájos és nőies, limitált kiadású darabokkal rukkolt elő a szezonban, melyeket különböző életkorú és eltérő karakterű modellek reklámoznak.

hirdetés

A fast fashion az utóbbi években sokak számára szitokszóvá vált. Míg a tervezői darabok egyet jelentenek az egyediséggel, és a second hand boltokban vásárolt holmik különlegesek, addig a népszerű fast fashion üzletek ruhái csakis silányak, unalmasak és környezetszennyezők lehetnek. Bár ezekből az állításokból elég sok igaz, a legnagyobb cégek az elmúlt két-három évben sokat tettek azért, hogy a gyors divat egyben etikusabb és fenntarthatóbb legyen.

Egyre nagyobb százalékban használnak újrahasznosított anyagokat, illetve biopamutot. Bár a fast fashion óriások még mindig gyakran jelentkeznek új kollekcióval, az egyes darabokból kevesebbet készítenek, így azok nem halmozódnak fel, és a megsemmisítésre ítélt holmik száma is kevesebb lett. Emellett egy teljesen új irány ütötte fel a fejét az elmúlt években, mivel az olyan nagy márkák, mint a H&M vagy a Zara limitált, minőségibb anyagból készült repertoárokkal bővítették a vonalat, melyeknek a megalkotásában sokszor híres tervezők vesznek részt.

A H&M-kollaborációk már nem számítanak újdonságnak, legutóbb a 100 éves divatikon, Iris Apfel tervezett a svéd márkának. Ám ezen túl is sokszor jelentkeznek pár darabból álló gyűjteményekkel, ott van például a Studio kollekció vagy az Innovation Stories névre keresztelt projekt. A Zara igyekszik tartani a lépést, ezért Zara Studio néven indítottak egy külön vonalat, ami évente csupán két alkalommal debütál.

Romantikus, nőies darabokkal készül a nyárra a Zara: a legújabb kreációkat idős modell reklámozza

A Zara Studio darabjai először ősszel jelentek meg, akkor főként díszes, hangsúlyos kabátok, valamint egészruhák és különleges kiegészítők alkották a repertoárt. Viszonylag hamar elkapkodták a különlegesebb holmikat – roppant elegáns, nőies kreációk voltak, a színhasználattal pedig csak tovább erősíttették ezt az irányt.

 

A tavaszi-nyári szezonra úgyszintén páratlan darabokat alkotott a Zara, minden kreáció egyedi, nőies, romantikus és mégis vagány. Színek tekintetében a letisztult színpalettánál maradt a márka, sok fehérrel, feketével és szürkével dolgoztak a tervezők. Ám időként megvillan a kék, ami arisztokratikus eleganciát sugall. Egyszerűek a szabásvonalak, de mégsem unalmasak, ezt a különös helyen felbukkanó kivágások, fodrok és a csipkék biztosítják. A díszítőelemekkel nem estek túlzásba, így megmaradt a visszafogott báj.

 

Sok helyen jelen vannak az átlátszó anyagok és a szegecsek, melyek főként a vagabond stílusra jellemzőek. Ám a tervezők odafigyeltek arra, hogy ne adagolják túl az efféle vagány részleteket, így a kreációk megfelelően illeszkednek a modern nő ruhatárába.

 

Az exkluzív darabokhoz izgalmas fotósorozat készült, a felvételeket a híres  amerikai divatfotós, Steven Meisel jegyzi, aki rengeteg magazin és neves divatház számára készített már divatfotókat. Korábban a Vogue-nak is kreált izgalmas anyagokat, egyedülálló módon tudja megragadni a modellek kisugárzását és karakterét. A limitált kiadású kollekció kampányfotóin a gyönyörű, vörös hajú Tess McMillan is feltűnik, aki a szakma egyik újdonsült kedvence. Megfordult már többek között a Gucci kifutóján, legutóbb az Iris Apfel x H&M reklámarcaként láthattuk.

 

Marie Sophie az érett korú hölgyeket képviseli a kampányban. Az ősz hajú, 75 éves manöken több kifutón is felbukkant az utóbbi időben. Belülről sugárzó finomsága és vagány eleganciája a képekről is átjön. Ezüstös tincsei tökéletesen passzolnak nőies stílusához. A világítással, a színhasználattal és a halvány, porcelánszerű sminkkel csak még inkább kihangsúlyozták elegáns szépségét, így igazán előkelő hatást kelt.

 

A fotók festményhatást keltenek, ám készült a darabokhoz egy rövid reklámfilm is, ami ezt még tovább erősíti.

 

A Zara Studio kollekciója remek példa arra, hogy a fast fashion márkák darabjai éppúgy lehetnek egyediek és izgalmasak. Ezek nem tucatholmik, sokkal különlegesebbek, mégis hordható, könnyedén kombinálható kreációkról van szó. Bár az áruk jóval magasabb, de megéri a befektetés, hiszen a legtöbb holmi nem csupán egyetlen szezonra szól. A limitált darabokat a márka weboldaláról lehet megrendelni.

 

Képek: Steven Meisel / Zara. 

  • Megosztás:
hirdetés