A hazai tervezők idén is taroltak a milánói divathéten, bemutatóikkal lenyűgözték a közönséget. Ez az alkalom már csak abból a szempontból is különleges, hogy most tizedjére mutathatták meg kreatív kollekcióikat az egyik legnívósabb nemzetközi divateseményen.

hirdetés

Nemrég számoltunk be róla, hogy a magyar tervezők izgalmas bemutatók keretein belül mutatták be legújabb kollekcióikat a Budapest Central European Fashion Weeken. Az eseménysorozat elképesztően izgalmas és pezsgő volt. A közönség csodás prezentációk és catwalk show-k által ismerhette meg a 2024-es tavaszi divat alappilléreit.

Talán mondhatjuk azt, már szokássá vált, hogy a hazai tehetségek a divatvilág egyik legnívósabb eseményén, a divat egyik fővárosában is képviseltetik magukat. Idén tizedik alkalommal jelentek meg a milánói divathéten, ahol határozottan lehengerelték a közönséget a fantasztikus kreációkkal. Óriási megtiszteltetés és hatalmas dolog, ha valaki nemzetközi szinten is megmutathatja márkáját és egyedi tervezésű ruháit. Az eseménysorozat milánói megállója ráadásul a fashion weekek krémjének számít.

 

– Büszkék vagyunk arra, hogy öt éve sikeres szakmai partnerséget ápolunk a CNMI-vel. A magyar tervezők számára hatalmas lehetőséget jelent a Milano Fashion Weeken való bemutatkozás, hatékony és célzott módon növeli a nemzetközi láthatóságukat. Mindezt a Budapest Select közös ernyőmárkával tovább erősítjük, és azt tapasztaljuk, hogy szezonról szezonra felismerik őket, és egyre nagyobb az érdeklődés irántuk. Az, hogy a Budapest Central European Fashion Week után néhány héttel ismét a magyar tervezőkre irányul a nemzetközi média és buyerek figyelme, támogatja Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítését, valamint hozzájárul az országimázs építéséhez – hangsúlyozta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A hazai tervezők egyre ismertebbek a milánói divathéten

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) öt éve fennálló stratégiai együttműködése keretében ezúttal hat magyar márka jelent meg a Budapest Select ernyőmárka alatt. A CNMI Fashion Hubjának megnyitóján a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY prezentációját tekinthette meg a közönség.

 

A Budapest Select kollektív divatbemutató keretein belül a KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavasz-nyári kollekcióját láthatták néhány méterre a milánói dómtól, a presztízsértékű Palazzo Reale-ban. A bemutatókat közel háromszáz ember tekintette meg a helyszínen, az eseményeket pedig az olasz divatkamara élőben is közvetítette online felületein.

A Kata Szegedi bemutatója a milánói divathéten.

 

A TheFour bemutatója a milánói divathéten.

 

– Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a magyar tervezők új generációja számára is lehetőségeket biztosítsunk a hazai és nemzetközi színtéren egyaránt. A Milano Fashion Weeken bemutató divattervezők folyamatosan fejlesztik márkájukat, feszegetik a határaikat a kreativitás területén. Nagyobb felelősségtudat, másfajta látásmód jellemzi őket, mint elődjeiket, és ez szemmel látható hatással van a márkaépítésükkel kapcsolatos céljaikra többek között a fenntarthatósággal vagy a sokszínűséggel összefüggésben. Mindannyiukra jellemző a frissesség, a nyitottság az innovatív megoldásokra, összességben egy új perspektívát hoznak be a divatba. A közös pontok mellett minden márkának megvan az erőteljes, rá jellemző márkajegye, amely által a Budapest Select egy széles közönséget tudott megszólítani – összegezte Forintos-Szűcs Anita, az ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

 

A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutató tervezők mellett a PELSO önálló esemény keretében mutatta be legújabb darabjait. Látványos helyszínen, a milánói Four Seasons Hotel kertjében szervezték meg a Botanical Chronicles kollekció prezentációját.

A közönség elismerő pillantásain túl kiemelt szakmai figyelem övezte a hazai tervezők bemutatóit. Noha a budapesti fashion week is remek lehetőséget nyújt a bemutatkozásra, egy nemzetközi eseményen való szereplés igencsak megdobja egy-egy márka ismertségét, elismertségét.

S hogy mivel fogták meg a közönséget a magyar tervezők az olasz divathéten? Nehéz lenne csupán néhány fontos részletre szűkíteni a kört. A kreativitás, a vibráló színek, a merész szabásvonalak és az egyedi látásmód tette különlegessé a csodás kreációkat.

Képek és forrás: Imaxtree/HFDA.

  • Megosztás:
hirdetés