A magyar tervezők szó szerint taroltak Milánóban, immáron kilencedik alkalommal arattak sikert az olasz divathéten.

hirdetés

A magyar márkák február elején mutatták be a legújabb kollekciókat a Budapest Central European Fashion Week keretein belül, amely idén egy megújult, izgalmas koncepcióval rukkolt elő. A tél végén és a tavasz kezdetén a legtöbb nagyvárost a divat keríti hatalmába. A budapesti programokkal nem ért véget a divatvilág legizgalmasabb eseménysorozata, most Milánóban volt a sikkes holmiké a főszerep.

Óriási megtiszteltetés az, ha valaki Milánóban mutathatja meg a legújabb kreációit. A magyar tervezők már évek óta lehetőséget kapnak a nemzetközi szereplésre, ami nem kis dolog, hiszen az olasz eseménysorozat a divathetek egyik legelismertebb megállója.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökség – MDDÜ – és a Camera Nazionale della Moda Italiana – CNMI – közös nemzetközi mentorprogramjának köszönhetően ezúttal hét márka kapott lehetőséget arra, hogy bemutathassa 2023/24-es kollekcióját a Milano Fashion Weeken. A február 21. és 27. között megrendezett divathéten az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI, az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING, a THEFOUR és a ZSIGMOND mutathatta meg a legújabb őszi-téli darabjait.

A KATA SZEGEDI őszi-téli darabjait különleges vonalvezetés, egyedi sziluettek jellemzik, a repertoár elképesztően izgalmas.

 

– Hatalmas lehetőség, hogy a magyar tervezők immár kilencedik alkalommal mutatkozhattak be a nemzetközi nagyközönség előtt a Milano Fashion Weeken. Büszkék vagyunk rá, hogy szezonról szezonra egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat sokszínűsége és kreativitása iránt. A nemzetközi elismertséget bizonyítja, hogy ezúttal egy olyan impozáns, a Milano Fashion Week egyik legfrekventáltabb helyszínén kapott helyet a Budapest Select kollektív show, ahol a legnevesebb világmárkák, köztük az Armani vagy a Moschino is bemutattak már – hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita.

– Az eseménynek köszönhetően a magyar márkák ismét intenzív láthatóságra tehettek szert, amely egyszerre segíti őket az értékesítésösztönzésben, kapcsolatépítésben, valamint a hosszú távú célokat nézve hozzájárul a hazai divatipar nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolásába is – folytatta az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Az ABODI nőies, kissé bohém ökobőr kollekcióját a foltvarrás teszi igazán különlegessé, a sikkes, egyedi darabok Milánóban is taroltak.

 

A magyar tervezők taroltak Milánóban

Az idei évben fontos mérföldkőhöz érkezett a nemzetközi mentorprogram. Az előző szezonokhoz képest ugyanis most először láthatták a hazai tervezők divatbemutatóját az eddig biztonságot jelentő Fashion Hub helyszínén kívül. A független helyszín presztízsértéke abszolút megerősíti a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését.

Az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én, a Fashion Hubban prezentálta friss kollekcióját. Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THE FOUR magyar márkák 2023. február 23-án a Budapest Select kollektív divatbemutató keretében a kifutón mutatták be legújabb kollekciójukat a Milano Fashion Week egyik kiemelt helyszínén.

A CUKOVY izgalmas mintákkal és merész árnyalatokkal dobta fel a milánói divathetet.

 

A Milano Fashion Weeken a magyar márkák ismét az MDDÜ Budapest Select ernyőmárkája alatt vonultak fel. Az egységes megjelenéssel az ügynökség intenzívebb összhatást kíván kölcsönözni a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményre látogató szakemberekben. A Budapest Select ernyőmárka az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított. A hazai kortárs divat erősségeinek kiemelésével tette vonzóvá és könnyen beazonosíthatóvá a tervezők munkáit.

A THE FOUR rengeteg fémhatású anyagot használt a kollekcióhoz, egyedi és látványos részletekkel tette különlegessé a repertoárt.

 

– Szezonról szezonra látjuk, hogy a nemzetközi szereplések milyen intenzíven fejlesztik a hazai divattervezők munkáját. Nemcsak inspirációt és szakmai visszajelzést kapnak ilyenkor a márkák, hanem ezek az események komoly eladásösztönző szereppel is bírnak. Az olasz divathéthez hasonló nemzetközi megjelenések hozzájárulnak Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítéséhez, valamint az országimázs építéséhez – hangsúlyozta a milánói bemutatkozások stratégiai szerepét Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A magyar tervezők egytől egyig különböző, rendkívül egyedi kollekcióval érkeztek az olasz nagyvárosba. A sokszínűség és a lehengerlő kreativitás mindenkit lenyűgözött. Nívós külföldi divatlapok és számos vendég kísérte figyelemmel a bemutatókat, illetve a prezentációkra is hatalmas közönség látogatott el. Mind a nemzetközi sajtó, mind pedig a szakértői résztvevők felől elismerő visszajelzések érkeztek.

Képek és forrás: HFDA.

  • Megosztás:
hirdetés