A Szentkirályi Tehetségprogram korábban csak a sport világában tevékenykedett, ám idén divattagozattal egészült ki, melynek célja a feltörekvő magyar tervezők támogatása. A program a Magyar Divat & Design Ügynökség szakmai együttműködésével valósult meg, a pályázat nyertese pedig hatalmas lehetőséget kapott.

hirdetés

Megvan a Szentkirályi Tehetségprogram első divattagozat pályázatának nyertese

Négy sikeres, sportolókat segítő évad után a Szentkirályi idén első alkalommal indította útjára népszerű tehetségprogramjának divattagozat pályázatát. A díjnyertes ásványvízmárka az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított a hazai divatszakmával való együttműködésre, amelynek fontos mérföldköve volt a Szentkirályi Tehetségprogram kibővítése.

Tavaly decemberben lezárult a Szentkirályi Tehetségprogram első divattagozat pályázata, amely ezúttal a fiatal hazai divattervezők támogatását tűzte ki célul. A Magyar Divat & Design Ügynökség szakmai támogatásával megvalósított kezdeményezésen Csorba Kinga végzett az első helyen, akit a négytagú szakértői zsűri által kijelölt szűkített listáról a közönség szavazatai alapján választottak győztesnek. A fiatal tehetség nyereménye, hogy idén januárban ellátogathat a szakma egyik kiemelkedő rendezvényére, az olaszországi Milano Unica szakvásárra.

 

– A beérkező pályázatok alapján bátran mondhatom, hogy a hazai divatszakma jövője remek kezekben van. Rendkívül kreatív, ötletes anyagokkal találkoztunk, amelyek bizonyították, hogy érdemes volt divattagozattal bővíteni a méltán népszerű Szentkirályi Tehetségprogramot. Szívből kívánom a nyertesnek, hogy váltsa valóra az álmait, és érjen el szép sikereket a divat világában – mondta el Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke és a Szentkirályi Tehetségprogram bírálóbizottságának tagja.

A tervezőt a méhek ihlették meg

A 14 pályázó közül kiválasztott nyertes, Csorba Kinga kiemelt figyelmet fordított a fenntarthatóságra a portfóliójában. A lézervágott technikával készült „Méhek tánca” fantázianevű kollekciójának legfőbb motívumát is a méhek és a méhsejtminta ihlette. Pályázatában a pazarlásmentes divat szellemisége szintén jelentős hangsúlyt kapott, emellett a mitológia és a hetvenes évek színes mintái is nagyban inspirálták a tervezőt.

A fiatal tehetség Instagram oldalán azt írja, hogy a családjával néha szokott menni méhészkedni, ez az, ami igazán megihlette a kollekció megálmodásakor. A háttérben látható kaptár csak még nyomatékosabbá teszi az egyébként is zseniális koncepciót.

Az ifjú tervező tehetségére sokan felfigyelnek, nemrégiben a Selin magazinban jelent meg egy válogatás a kollekciójából. Az összes darab rendkívül egyedi és különleges, ám a tökéletesen kidolgozott dizájn nem tolja háttérbe a hordhatóságot.

– A Magyar Divat & Design Ügynökség elkötelezett a tehetséges kreatívipari szakemberek támogatása mellett. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy hazai és nemzetközi mentorprogramjaink keretében a magyar divat-és formatervezők fejleszthessék képességeiket az ágazat különböző területein, mint a tervezés, gyártási folyamatok, üzleti ismeretek vagy a nemzetközi piacra lépés. Örömmel vettünk részt a Szentkirályi Tehetségprogramjának új, divattagozat pályázatában, amely amellett, hogy láthatóságot biztosít a feltörekvő tervezőknek, szakmai tapasztalatszerzést és kapcsolatépítési lehetőséget is biztosít számukra- tette hozzá Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese, és a Szentkirályi Tehetségprogram zsűrijének tagja.

Kép és forrás: Szentkirályi Tehetségprogram.

  • Megosztás:
hirdetés