A virtuális világ egyre jobban beférkőzik a mindennapjainkba, manapság már szinte mindent online csinálunk. Ezt a hullámot lovagolja meg a Tribute Brand nevű márka csapata, hiszen előrukkoltak a digitális ruha ötletével.

hirdetés

A divatipart rengeteg kritika éri, mert a trendek folytonos változásával a ruhadarabok tömeges előállítása, szállítása, valamint a csomagolása jelentős mértékben szennyezi a környezetet. A márkák egyre inkább a fenntarthatóbb divat felé kezdenek fordulni, és már a fast fashion óriások is az újrahasznosításban látják a jövőt. Manapság maradékanyagokból, óceáni szemétből úgyszintén készülhetnek anyagok, Iris van Herpen csapata pedig egy természetesen lebomló szövet kifejlesztésén dolgozik.

Részben a környezetszennyezésre, pazarlásra reagálva alkotta meg a Tribute Brand a digitális ruhákat. A kreációk megszületésére emellett nagy hatással volt az életünk digitalizációja, valamint a koronavírus-járvány. A bezártság miatt az emberek kevesebb ruhát vettek, mivel nem rendeztek olyan eseményt, amelyre alkalmas lenne egy grandiózus estélyi.

A virtuális ruhák a divat egy új korszakát nyitják meg

Pár éve még a digitális ruha gondolata oktalanságnak tűnhetett volna, manapság mégis egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a CGI segítségével kreált fazonok. Az újszerű megközelítésnek köszönhetően a ruhák gyártása nem szennyezi a környezetet, nincs csomagolóanyag, és még csak tönkre sem mehetnek az elkészült kreációk, hiszen a valóságban nem is léteznek.

A digitális ruhák bármilyen méretben elkészíthetőek, és mindkét nem számára születnek valósághű alkotások. A márka kínálata folyamatosan bővül, sőt lehetőség van az egyéni elképzelések megvalósítására.

Miután kiválasztottunk az áhított ruhadarabot, a kosárnál egy képet kell feltölteni, erre a fotóra készíti el a márka a digitális ruhát. Lehetőség van a kreációk variálására, és akár több darabra is rábökhetünk a kínálatban. A kollekciók limitáltak, de ez érthető is, hiszen a grafikus szakembereknek minden egyes darabot egészen aprólékos részletekkel kell lemodelleznie.

A Tribute Brand darabjai 29 dollártól – nagyjából 12 000 forinttól – indulnak, ám találhatunk ettől jóval drágábban is digitális ruhát a márka kínálatában.

A futurisztikus ruhaköltemények egyre népszerűbbek a közösségi médiában, sok fiatal influenszer pózol a márka kreációiban. A számítógépes technológiával készült ruhák bármelyik fantasztikus filmben megállnák a helyüket. A vonalvezetésük igazán modern, az apró, különleges részletek pedig csak még látványosabbá teszik őket. Simán elképzelhető, hogy pár év múlva már nehezen tudjuk majd eltalálni, hogy valódi vagy digitális ruhát viselnek a modellek a divatfotókon, sőt, rengeteg esetben már a modell is virtuális másolat lesz.

A digitális divat piacának másik nagy szereplője a The Fabricant márka, a holland divatház árszabása már sokkal magasabb: akár több millió forintba kerülő kreációt is találhatunk a kínálatban.

A digitális ruhák ötlete rendkívül kreatív, ám csupán úri huncutságként állja meg a helyét. A virtuális kreációkat a közösségi médián kívül nem tudjuk viselni – csupán a rólunk feltöltött fotókon menőzhetünk bennük – mégis jelentős összeget kell fizetni a számítógépes technológiával megalkotott darabokért.

Ebben az esetben a környezettudatosság sem kerülhet be a szempontok közé, hiszen nem lehet bennük kilépni az utcára, ilyenformán továbbra is szükség lesz valódi ruhaneműkre. Az influenszerek számára jó heccnek minősülnek, ám a hétköznapokban nem sok értelmük van.

 

Kiemelt kép: TRIBUTE BRAND / Instagram. 

  • Megosztás:
hirdetés