A Gucci alapos átalakuláson ment keresztül az elmúlt években. Ez nagyban köszönhető a márka kreatív igazgatójának, Alessandro Michelének, aki nemcsak az egyedi retró megjelenésen munkálkodik, hanem a polgárpukkasztó, megosztó ötletek megvalósításától sem riad vissza. Ennek köszönhetően az olasz luxusmárka meghódította a fiatalokat, és manapság legalább akkora sikk Guccit viselni, mint a hetvenes években. Pár hete ismét egy merész stílusújítással rukkolt elő a márka, ezúttal Adidas-csíkos nadrágkosztümöket tervezett.

hirdetés

A Gucci már sok vásárlót megszólított az elmúlt évtizedekben. Gyakoriak voltak a stílusváltások, ami többek között a kreatív igazgatóknak köszönhető. Az olasz luxusmárka kezdetben a megbízhatóságot, a tradíciót és a minőséget szimbolizálta, majd megpróbáltak egyre közelebb kerülni a divatimádókhoz, ügyelve arra, hogy a tradicionális értékek se vesszenek el.

Tom Ford vezetése alatt a Gucci egy szexi, merész márkává változott. Az átlátszó anyagok, trükkös kivágások és az izgalmas fazonok meghozták a kívánt hatást, a kilencvenes évek közepén a Gucci visszatért a legnépszerűbb divatházak közé. A lendület azóta sem veszett el, most Alessandro Michele határozza meg az irányvonalakat, melyek tökéletesen illeszkednek az aktuális divat kaotikus, néha kicsit túlságosan is harsány stílusához.

Igyekszik folyamatosan újdonságokkal előrukkolni, ilyen volt például az Aria-kollekció, ekkor a Balenciaga jól ismert fazonjait ültette át a Gucci-stílusba. Ám nem olyan régen jelent meg a Gucci X The North Face, ami csupa virágos, menő túracuccot tartalmazott. A kreációk hatalmas sikert arattak, mivel keresztezték a kényelmes, sportos viseletet a luxusdivat megszokott eleganciájával.

Egyesült a Gucci és az Adidas: a merészen sportos kollekciót sokáig nem feledjük

Legújabb dobásával alaposan meglepett mindenkit a divatház, mivel a tervező a népszerű sportmárkával, az Adidasszal működött együtt egy igazán érdekes kollekción. A repertoár csupa izgalmas kreációból áll. Központi elemként jelenik meg benne az Adidas három csíkja, de a márkajelzés is feltűnik, Gucci-felirattal kiegészülve.

A gyűjtemény stílusa szintén ehhez a koncepcióhoz igazodik: egyszerre vannak jelen a sikkes nadrágkosztümök és a sportos melegítők. Minden kreációban két irány keveredik, a sportosan elegáns mixek pedig igazán egyedi hatást keltenek.

 

A kollekcióban megfigyelhetők a nyolcvanas évekre jellemző fazonok is. Például a midiszoknyák és a széles övek akkoriban nagyon mentek. Emellett feltűnik a franciás sikk, ez csupán pár kiegészítőben van jelen.

 

Alessandro Michele az egészruhákat sem hagyta ki a mókából, ezeken szintén megjelennek az Adidas csíkjai, a logójával kiegészülve. Egyes kreációk kicsit sportosabb, hétköznapibb külsőt kaptak, ám felsejlenek az Edvárd-kori divatot idéző részletek is. Ez az utóbbi időben már többször megjelent a márka kollekcióiban. Bár a Guccira az utóbbi időben különösen jellemzőek a a korban és stílusban eltérő mixek, eklektikus felhozatalra ilyenformán még nem volt példa.

 

A kiegészítőket szintén megváltoztatta a tervező, a cipőkön, táskákon, sapkákon feltűnnek a jól ismert jelzések.

A kollekció egy különleges elegyet alkot, mivel egyszerre sportos és elegáns. A két márka megfelelően keveredik egymással, egyik sem hat túl soknak. Bár az Adidas öltönyök elsőre túlzásnak tűnhetnek, a valóságban könnyebb velük megbarátkozni. A klasszikus szettek mellett a kicsit lazább viseletek úgyszintén megjelennek.

 

Alessandro Michele ismét figyelemfelkeltő együttműködéssel rukkolt elő, hiszen a sportmárkát beemelte a luxusdivatba. Már most nagy siker a kollekció, ugyanis egyszerre nagyon laza, mégis hozza a Guccitól elvárt exkluzivitást és egyediséget, miközben a tradíció sem merül feledésbe.

 

Képek: Estrop / Getty Images.  

  • Megosztás:
hirdetés