A Gucci kétségtelenül az egyik legnívósabb olasz divatház, amelynek a története 100 évvel ezelőtt egy kis firenzei butikból indult. A minőségi termékek hamar népszerűvé váltak, így a családi vállalkozás hatalmas sikereket ért el. Ezt eleveníti fel a márka tervezője, Alessandro Michele, aki egy különleges időutazásra invitál mindenkit.

hirdetés

Guccio Gucci, a márka alapítója 1921-ben nyitotta meg apró üzletét Firenzében, ahol bőrből készült bőröndöket, aktatáskákat és utazóládákat árult. Ám az ötlet még ennél is régebben született. Gucci az 1800-as évek végétől a londoni Savoy Hotelben dolgozott inasként, és naponta számos gyönyörű, kézi készítésű táska megfordult a kezében.

A márka alapítója a háború után kezdett el mélyebben foglalkozni a bőrkészítéssel, az egyik neves olasz bőrdíszművesnél tanulta meg a szakma alapjait. Az állandó utazások miatt azonban egyre kevesebb ideje jutott a családjára, ezért nagy kockázatot vállalt, és megnyitotta az első butikját. A családi vállalkozás hamar gyümölcsözővé vált, hiszen a minőségi, festett bőrből készült kiegészítők vonzották a vásárlókat.

A Gucci új kollekciója az olasz eleganciát ünnepli

Az elmúlt száz évben számos változás történt a Gucci-házban, és újításokból sem volt hiány. A divatház tervezői valódi sikerkreációkat alkottak, amelyek még a mai napig formálják a trendeket. Ennek az időtlen stílusnak állít most emléket Alessandro Michele, aki a luxusmárka új kollekciójával feleleveníti a legfontosabb mozzanatokat, miközben egy furcsa, új irányvonalat vetít elő.

Alessandro Michele pár évvel ezelőtt szinte megújította az olasz eleganciáról elhíresült márkát. Beemelte az androgün stílust, feminin sikket varázsolt a férfias ruhadarabokból, és visszahozta a híres Gucci-logót. A divatos kézitáskákat úgyszintén új köntösbe csomagolta, valamint ismét megjelent a kínálatban a Jackie bag. Eközben olyan sikerkreációkat alkotott, mint a Dionysus fantázianévre keresztelt táska, aminek a népszerűsége évek óta töretlen.

 

Az Aria kollekció mondhatni, összegzése az elmúlt száz évnek. Finom utalásként jelenik meg a Savoy Club felirat, a híres bambusztáska, és a nyergekre hajazó dizájn.

 

A nyeregre hasonlító Bamboo táska ötlete a II. világháború után jött, mivel általános bőrhiánnyal küzdött a cég. A szövetből készült, bambuszfüles retikül hamar meghódította a világot, és az újjáéledés egyik szimbólumává vált. A kiegészítő azóta többször is felbukkant a kínálatban, az új kollekcióban úgyszintén megjelenik.

Természetesen a Jackie bag sem maradhatott ki, az egykori first lady-ről elnevezett retikül szintén felújított formában került be a gyűjteménybe.

 

Michele a nosztalgikus Gucci-kreációk mellett Tom Ford híres darabjait is megidézi. A tervező kilenc éven keresztül volt a divatház kreatív igazgatója, és egy igazán újszerű, provokatív szemlélettel dimenzionálta újra a márkát. Merész, kivágott, szexis ruhákat alkotott, a termékeket kacér kampányokkal népszerűsítette. Az Aria bemutató kifutóján felbukkant a híres, bársonyanyagú nadrágkosztüm, amelyet még Gwyneth Paltrow is magára öltött 1996-ban.

 

A Gucci új kollekcióját az olyan finomságok teszik teljessé, mint a szív alakú táskák és egyéb kiegészítők, amelyek hozzátartoznak a dizájner egyedi látásmódjához.

 

Alessandro Michele az Aria kollekcióval egy új irányvonalat vezet elő, ez pedig a nagy luxusmárkák együttműködése. A tervező mondhatni, „meghekkelte” a Balenciagát, és ötvözte Demna Gvasalia jól ismert formavilágát a Gucci-stílussal. Megjelennek a válltöméses blézerek, a Balenciaga-feliratok, a hegyes orrú cipők, és divatház Hourglass XS névre keresztelt retikülje.

 

Bár azt gondolhatnánk, hogy egy ügyes kollaborációról van szó, ez mégsem igaz. Michele egyedül alkotta meg a kreációkat a Balenciaga nélkül, ettől csak még egyedibbé válnak az alkotások, amelyeken mindkét divatház stílusjegyei megjelennek. Az új kollekció darabjai valóságos műremekek, magukban hordozzák a történelem előtti tisztelgést és a folytonos fejlődést.

 

Kiemelt kép: Gregoire Avenel / Gucci. 

Képek a cikkben: Gregoire Avenel / Gucci, Kevin.Mazur / Getty Images. 

  • Megosztás:
hirdetés