A Gucci immár nem csak a polgárpukkasztó reklámjairól, és a karakteres modelljeiről híres, hanem a túlélési stratégiájáért is megérdemli a figyelmet. Míg a világjárvány több fronton megnehezítette a divatvilág dolgát, az olasz divatház hihetetlen módon alkalmazkodott az új helyzethez, sőt, kreativitásával lazán áthidalta az akadályokat. Alessandro Michele most egy új terepen próbálta ki magát, persze sajátos stílusvilágát megőrizve. A sportos, alpinista ruházattal foglalkozó The North Face márkával működött együtt egy meglehetősen különleges kollekció erejéig.

hirdetés

Nem árt, ha a divat követi az igényeket, és reflektál a világ változásaira, máskülönben nehezen hozható össze a kereslet-kínálat. A legtöbb tehetséges divattervező nehezen mozdul ki a komfortzónájából, míg akadnak olyanok is, akik szinte keresik, kutatják az állandó kihívásokat, és akkor is képesek megőrizni saját stílusjegyeiket, ha merőben más utakra tévednek, mint amilyeneken korábban jártak.

A kreativitás a divat mozgatórugója, ami nem csak a ruhák és kiegészítők megálmodásának, hanem az üzleti részének is az alapja. Ha egy cég nem tudja megszólítani a célközönségét, akkor hiába minden tehetség, mert nem születik meg a bűvös kapocs.

A Gucci reklámjai felett általában nem lehet átsiklani, mert mindig izgalmasak, olykor meghökkentőek, és biztos, hogy felpiszkálják az ember képzeletét.

Ám az utóbbi időben azt is bebizonyította a divatház, hogy nem csak profi körülmények között tud különlegeset alkotni, és, hogy a polgárpukkasztáson túl, a humor a legjobb eszköz arra, hogy olyasmivel rukkoljon elő, amire még évek múltán is emlékeznek az emberek. Persze a Gucci háza táján a ruhák is ütősek, így a kampány rendszerint csak hab a tortán.

Így túrázz a hetvenes évek stílusában: a Gucci retró hangulatú látomása

Már nálunk is lemérhető a népszerű kirándulóhelyek parkolóinak zsúfoltságából, hogy a túrázás lett a legnagyobb sikk a járványhelyzet idején. Még azok is visszatértek a szabadba, akik hétvégéken inkább egy zárt edzőteremben, futószalagon futkostak, amíg be nem zártak a tömegeket vonzó helyiségek.

A szórakozási lehetőségek igencsak lekorlátozódtak a mozik, színházak, éttermek, wellness-szállodák, szabaduló szobák, bárok és táncos helyek kiiktatásával, az erdők, a hegyek viszont mindig csodás szabadságélménnyel, felfrissüléssel, kihívásokkal és gyönyörű látnivalókkal várják az embert. Visszatérni a természet csöndjéhez, az egyik legnagyszerűbb dolog, amire sokan ráébredtek manapság, még ha csak kényszerűségből is választották a túrázás opcióját.

Ám a hegymászáshoz, erdei barangolásokhoz megfelelő felszerelés is kell: télen meleg, vízhatlan, zárt ruházat, hátizsák, strapabíró lábbeli – lehetőleg túracipő, vagy bakancs. A The North Face kiváló minőségben, fiatalos, színes stílusban tálalja ezeket a cuccokat – a márka termékei hazánkban is, és világszerte elérhetőek sportruházattal is foglalkozó online divatáruházakban.

A The North Face és a Gucci közös kollekciója a szabadtéri sportruházatban jártas márka és az olasz divatház hasonló szellemiségét ötvözi: az előbbi a szakmai hozzáértését, az utóbbi a hetvenes évek stílushangulatát adja hozzá az erősen retró vonalon mozgó túracuccokhoz.

A kampányfotókon kissé woodstocki látványvilág tárul elénk a homályos, hetvenes évek stílusában lőtt fotókkal, a színes, eklektikus mintázatokkal, és a kempingező hippiarcokkal.

 

A steppelt szoknya és a kezeslábas overall hűen tükrözi a modern és a retró divat találkozási pontját, az inspirációk hasonló vezérfonalát. Bár a kollekció dizájnja Alessandro Michele műve, nem csak a Gucci ért a múltidéző stílus nyelvén ebben a kollaborációban, hiszen a The North Face-t 1966-ban indította el két túrarajongó, akkor még kiskereskedelmi üzletként.

Azóta nem egy felfedező kedvű hegymászót segítettek céljának elérésében, ugyanis egy kíméletlenül zord, égig érő hegy megmászása a megfelelő öltözéken is múlik. Ám a márka nevéhez éppúgy hozzáfűzhető a hósportokhoz köthető öltözékek megreformálása, mert anno első ízben dobott piacra extrém síruházatot, pasztelles és neonos felületekkel.

 

A Gucci, még ha nem is ezen a kemény terepen, de ugyanúgy a szabadlelkű kalandvágyókat szolgálja formabontó, extravagáns öltözékeivel. A legendás fotós, Daniel Shea által készített kampányképeken úgyszintén érezhető, mennyire összeillik ez a két világ: mármint a retró luxusdivat és a szabadstílusú sportruházat. A hippi életképek csak fokozzák az elvágyódást: vissza a természetbe, ahol rátalálhatunk újra önmagunkra.

Ha már úgyis mindenki kirándulgat és erdőkben barangol manapság, tényleg volt értelme meglovagolni ezt a sajátos divatvonalat. Nemde?

Te túráznál ilyen vagány cuccokban?

 

Kiemelt kép, cikkfotók: Daniel Shea/The North Face x Gucci kollekció.

Felvételek:

Kreatív igazgató: Alessandro Michele.

Művészeti igazgató: Christopher Simmonds.

Smink: Thomas De Kluyver.

Frizura: Alex Brownsell.

 

 

  • Megosztás:
hirdetés