Penélope Cruz a Chanel nagyköveteként akár egy szokványos divatreklámban is szerepelhetne, de a divatház messze elrugaszkodott minden klisétől, és ami azt illeti, igencsak magasra tette a lécet a 2024/25-ös őszi-téli kollekciójának szentelt kisfilmmel. A színésznő nem egyedüli főszereplője a történetnek, Brad Pitt-tel romantikázik az újragondolt híres jelenetekben.

hirdetés

A luxusmárkáknál már bevett szokás, hogy szezonról szezonra előállnak legalább egy divatajánló felvétellel, amely valamely terméküket, esetleg a teljes kollekciót hivatott népszerűsíteni. Egyes reklámfilmek a modellek miatt, míg mások a történet, a képi világ, vagy a bemutatott ruhadarabok, kiegészítők miatt igazán érdekesek. Hogy egyszerre mind megvalósuljon, ráadásul egy röpke egyperces művészi alkotássá összegyúrva, miközben a jelenetek nemcsak az alapul vett híres filmre, hanem a jelenkori divatra és a Chanel ikonikus táskájára is utalnak, ahhoz igencsak zseniális látásmód kell.

A francia divatház megvalósította a reklámművészetet, egy rövid, de tökéletesen felépített kisfilmet vetített le nézőinek a soron következő őszi-téli kollekciójának párizsi bemutatóján, a divathét utolsó napján. Az alkotás az 1966-ban bemutatott, Claude Lelouch által rendezett Egy férfi és egy nőUn homme et une femme – című francia romantikus dráma híres jeleneteinek a rövid remake-je, méghozzá Penélope Cruz és Brad Pitt főszereplésével. Önmagában már ez is felkeltené az érdeklődést, de ebben a kisfilmben egy híres szerelmi történet, avagy a film és a divat találkozik egymással, nagyon finom csomagolásban.

Penélope Cruz lenyűgöző a Chanel kisfilmjében: Brad Pitt-tel romantikázik

A holland–amerikai divatfotós páros, Inez van Lamsweerde és Vinoodh Matadin szép, de nehéz feladatra vállalkozott a reklámfilm rendezésével. A történetet gyorsan kellett kibontani, hiszen alig több egy percnél a videó, ám a szűkre szabott jelenetekből és párbeszédekből érződnie kellett, hogy a híres francia film szolgáltatta az inspirációt.

 

Az eredeti mű a hatvanas években játszódik, és a hangsúlyos párhuzam nem véletlen, egyrészt, mivel az idei év divatját erősen áthatja a hatvanas évek stílushangulata, másrészt pedig Deauville, ahol a szerelmi szál kibontakozik, egy nagyon kedves hely a Chanel számára. Virginie Viard új kollekcióját ez a két pólus inspirálta igazán, a hatvanas évek divatja, valamint Deauville. A 2024–2025-ös őszi-téli ready to wear kollekció egyfajta tisztelgés a franciaországi tengerparti település, Deauville előtt, amely egykor megihlette Gabrielle Chanelt.

A Chanel vintage stílusú táskája, amely megjelenésében olyan, mintha a hatvanas évekből teleportálták volna, többször felbukkan a kisfilm jeleneteiben. Érdemes megfigyelni a legapróbb részleteket is Penélope Cruz finom ékszereitől kezdve a sminkjéig, hiszen az újragondolt romantikus filmjelenetek valójában jól felépített stílusképeket tartalmaznak. Ettől kerek egész a történet, ugyanis röpke egy percbe sűrítve kapunk egy ízléses megemlékezést, egy filmes élményt és egy csodás hangulatú divatajánlót, két tehetséges színész összehangolt játékával.

A Chanel és az Inez & Vinoodh rendezőpáros együttműködése bebizonyította, hogy reklámfilm-kategóriában is lehet nagyot alkotni, ráadásul a kisfilm érthetőbbé teszi Virginie Viard új kollekcióját, az őszi és téli időszakra tervezett pasztellszíneket, a tengerparti hangulatú strandkalapokat, valamint a vintage stílusú, romantikus divatelemeket.

Kiemelt kép: Carlos Alvarez/Wirelmage/Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés