Lezajlott a Budapest Central European Fashion Week, az egy hétig tartó izgalmas eseménysorozatot a divathét utolsó három napján bemutatók zárták. A hazai és régiós tervezők idén a négy nemzetközi divathetet megelőzően mutatták be kollekcióikat. A márkák limitált válogatásait a nagyközönség elsőként tekinthette meg. Az őszi-téli kollekciók sok izgalmas újdonsággal kecsegtetnek.

hirdetés

A Budapest Central European Fashion Week az ország legizgalmasabb, legnagyobb divateseménye, melyet a Magyar Divat & Design Ügynökség minden évben kétszer rendez meg. Január 31. és február 6. között az őszi-téli kollekciókból mutattak be egy szeletet a márkák. Összesen harminc márka képviseltette magát, a hazai szakemberek mellett régiós tervezők is meghívást kaptak. Az egész héten tartó programsorozatot a divatbemutatók koronázták meg, melyeket most új helyszíneken, a Királyi Lovardában és a Szépművészeti Múzeumban rendeztek meg.

Budapest ikonikus helyszínei teljesen új megvilágításba helyezték a kollekciókat és az egész héten át tartó rendezvénysorozatot.

– Rengeteg visszajelzést kaptunk, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelni mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeink számára Budapest páratlan szépségét is megmutatnunk, hiszen fővárosunk emblematikus helyszíneire kalauzoltuk őket. Úgy gondolom, az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére – összegezte Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Sikerrel zárult a Budapest Central European Fashion Week: színes és nőies az őszi-téli hazai divat

Összesen 21 divatbemutatót tekinthettek meg az érdeklődők. Ebből 19 magyar márkával és 2 lengyel tervezővel ismerkedhettek meg közelebbről a résztvevők. A helyszíneken 2500 vendég személyesen követhette végig a bemutatókat, ám az online közvetítésnek köszönhetően azok is bekapcsolódhattak az eseményekbe, akik személyesen nem tudtak megjelenni. Többek között a Nanushka, az AERON, az ABODI és a Nubu újdonságait csodálhatták meg az érdeklődők.

Az őszi-téli kollekciókban a sötét, mély tónusok mellett a színek is dominálnak. Sok márka készült világos árnyalatú ruhákkal, melyek a borongós időben is garantálják a jó hangulatot. A vastagabb anyagok mellett előkerültek a légies kelmék, melyekből a legtöbbször nőies, lágy estélyi készült.

A legnagyobb izgalmat a színes, mintás kabátok okozták, ezekből nem lesz hiány idén. A bőrből készült ruhadaraboktól sem kell elbúcsúznunk, több gyűjteményben is feltűnik a közkedvelt divatelem.

 

A mostani divathét több szempontból is különleges volt. Az izgalmas helyszínek már eleve egy igazán sajátos, különleges atmoszférát teremtettek, de ezenkívül is akadtak emlékezetes pillanatok. Ilyen volt például a Viktoria Varga divatbemutatója, ahol Wolf Kati élőben énekelt.

Ám meg kell említenünk a Sentiments show-ját is, a magyar márka idén ünnepli a 25. születésnapját, ezért egy igazán egyedülálló repertoárral és bemutatóval készültek. A káprázatos ruhákat hírességek mutatták be, így kifutóra lépett például Csősz Boglárka, Demcsák Zsuzsa és Verrasztó Evelyn is. A siker nem maradt el, a közönség hatalmas tapssal jutalmazta a látványos ruhadarabokat és a manökeneket.

 

Az egyes márkák emellett kiemelt figyelmet fordítottak a pozitív testkép hangsúlyozására, így a bemutatókon sokféle testalkatú modellel találkozhattak a meghívottak. A magyar vendégek mellett olyan nemzetközi divatmagazinok újságírói vettek részt az eseménysorozaton, mint az olasz, lengyel és ukrán Vogue, valamint a lengyel és a szerb Elle. A divatbloggerek és a viszonteladók sem hiányozhattak a közönség soraiból.

A BCEFW még a szokásosabbnál is izgalmasabbra sikerült, amihez természetesen a márkák nagyszerű kollekciói úgyszintén hozzájárultak. Csupa különleges, egyedi darabbal készültek, melyeket hamarosan már a boltok polcain láthatunk. Az eseménysorozat nagyszerű lehetőséget biztosít a hazai márkák számára, hogy kiválóságukat a nagyközönség előtt is megmutassák, és így még nagyobb nemzetközi elismertségre tegyenek szert.

A divatbemutatók legizgalmasabb pillanatai visszanézhetők a BCEFW hivatalos TikTok-oldalán. Ám a magyar tervezők számára még nem ért véget az izgalmas időszak, hiszen hét tervező a hétvégén a Milano Fashion Weeken mutathatja be új kollekcióját a nemzetközi közönségnek.

 

Képek: HFDA/The Sparkle Content.

Forrás: HFDA. 

  • Megosztás:
hirdetés