Sokan azt gondolják, az ugrálás és a szökkenés, azaz a kardió jellegű gyakorlatsorok elengedhetetlenek a fogyáshoz. Pedig az alakformálás nemcsak ettől lesz hatásos.

hirdetés

A kardió edzés elsősorban a keringési rendszert, ezáltal az állóképességet fejleszti, megannyi pozitív élettani hatása miatt pedig valóban érdemes hetente-kéthetente ilyen típusú edzést is beiktatni. Az álomalakot viszont csak az erősítő, a kardió és a nyújtó gyakorlatok megfelelő kombinálásával érheted el.

Akárcsak a helyes anyagcsere-működést, hiszen a mozgás következtében a vérkeringés felgyorsul, több oxigént szállít, a méreganyagok pedig könnyebben kiürülnek.

A következő videó egy 11 perces gyakorlatsort mutat be, melyhez nincs szükséged komoly felszerelésre. Ráadásul akkor is bármikor elkezdheted, ha csak most ismerkedsz az edzéssel. Bár a videóban nincsenek bonyolult mozdulatok, azért a bemelegítést ne hanyagold el!

Egyébiránt olyan egyszerű, mégis hatásos gyakorlatokat láthatsz, melyek egyrészt már kora reggel beindítják az anyagcserét, másrészt tónusosabbá formálják az izmokat. Az első pár alkalom után már gyerekjáték lesz a torna, így a még látványosabb eredmény érdekében akár hetente többször is gyakorolhatod.

Kiemelt kép: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés