A Balenciaga divatház a futurisztikus retró irányzat egyik úttörője, ami már önmagában is felpöcköli az ember kíváncsiságát. Divatparadoxonjaira még a kreatív kampányaival is rátesz egy lapáttal, így sejthető volt, hogy az idei reklámanyag sem lesz snassz, lapos, vagy unalmas.

hirdetés

A spanyol alapítású francia divatház idén is elrugaszkodik a kiszámítható, megszokott divatkampányoktól. Bár gyakran merít inspirációt a populáris irányzatokból, a kollekcióin, a reklámjain, és a divatbemutatóin egyaránt érződik egyfajta művészi, elvont megközelítés, ami kiemeli a márkát a hétköznapi értelemben vett luxusstílusból.

A Balenciaga már Cristóbal Balenciaga vezetése alatt is kerülte a fennhéjázó divatskatulyákat, formatervezését inkább a modernitás határozta meg. A divatház ma is őrzi ezt a szellemiséget, ami az extravagáns, karakteres ruháiban rendre megmutatkozik. A cég a kampányaival sem igyekszik betuszkolni magát az egysíkú sémákba. Inkább a figyelemfelkeltésre törekszik, és nem a történetmesélésre, vagy a megkapóan esztétikus képi világra.

A Balenciaga divatfotói olyanok, mint a politikai plakátok

2018-ban a paparazzi fotók stílusában készült a Balenciaga tavaszi reklámja, 2019-ben pedig egy lázálom valósult meg az Instagramra tervezett divatképeken.

A divatház kreatív igazgatója, Demna Gvasalia egy digitális művészetben jártas grafikust kért fel a mesterséges CGI influenszerek lemodellezésére, akik emberszerű, élethű figuraként jelentek meg a kampányban, majd egy adott pillanatban kifacsarodó testükkel hozták rá a frászt a gyanútlan szemlélőre.

A 2020-as tavaszi kampányt a politikai kampányok ihlették, amelyek többnyire statikusak és unalmasak, és hangzatos szlogenekkel szólítják meg az embert. A divatház új kollekciójára jellemző hatalmas válltömések és hangsúlyos zakószabások tökéletesen beleillenek ebbe az abszurd képbe.

 

A futurisztikus retró stílus egyaránt megmutatkozik a túlgondolt, szögletes fazonokban, illetve a modellek karakteressé maszkírozott megjelenésében. A divat nyelvére lefordított politikai portrékat Laurence Chaperon készítette, Demna Gvasalia pedig a strukturált blézereket, illetve a hangsúlyos ujjú és bársonyos ruhákat emelte ki a kollekcióból.

A fotókon Thalita Farias, Qin Lei, Jannel Samantha Duncan, Eliza Douglas és Neda Brady szerepel, némelyikük egészen fura sminkben. A Balenciaga egyszerű, de hangzatos szlogenekkel fejelte meg a képi világot, olyanokkal, mint “gondolj nagyot”, “az álmok hatalma”, “a szeretet mindenkinek szól”, vagy a “mi a holnapra szavazunk”.

Kiemelt kép: Estrop/Getty Images.

 

  • Megosztás:
hirdetés