Ha valaki rászánja magát a sportolásra, akkor rögtön szembe is találja magát a legalapvetőbb problémával, ami így hangzik: milyen edzésformát válasszak? Ez egyáltalán nem mindegy, hiszen ezt a mozgás célja határozza meg. A következőkben a leghatásosabb zsírégető sportokat gyűjtöttük össze.

hirdetés

5 hatásos zsírégető sport

Úszás

Az úszás nagyon jól felpörgeti az anyagcserét és egy óra úszással akár 700 kalóriát is elégethet az ember. Minden izomcsoportot alaposan átmozgat, így szép tónusos test érhető el rendszeresen végezve. Ennek ellenére kíméletes sportnak mondható, nem terheli meg túlságosan a szervezetet, így azok is bátran választhatják ezt a mozgásformát, akik valamilyen sérülésből épülnek fel éppen.

Intenzív gyaloglás

Bár sokan nem szeretnek gyalogolni az egyik leghatásosabb mozgásforma a test fitten tartásának szempontjából, amihez naponta legalább fél óra menetelés lenne szükséges. Az anyagcserét szuperül felturbózza, és úgy a leghatásosabb, ha a gyors és lassú lépéseket váltogatod szakaszosan. Ideális azoknak, akik nagyobb súlyfeleslegtől akarnak megszabadulni, hiszen kevésbé terheli meg a lábízületeket és a vázizomzatot, mint egy intenzívebb mozgásforma.

Futás

Bár a legegyszerűbb mozgásformának tűnik, nem árt, ha tud egyet, s mást az ember, hogy valóban hatásos legyen. Először is érdemes megfelelő futócipőt beszerezni, hiszen az intenzív futás igen megterheli az ízületeket, főleg, ha valaki kezdő. Másrészt, nem árt egy pulzusmérő óra sem, hiszen a futás zsírégető hatása ettől is függ. Átlagosan a 120-140 közötti értéket kell tartani folyamatosan egy 30-40 perces futás során. Ez az egyik legjobb kardió edzés, és ha egyenletesen gyors tempóban végzed szuper zsírbontó mozgásforma.

Biciklizés

Mindegy, hogy kétkeréken vagy szobabiciklin tekersz, mindkét formája aktívan fogyasztja a kalóriákat és felpörgeti az anyagcserét is. Minden izomcsoportot megmozgat, így alakformálásra is éppoly kiváló, mint fogyásra. Persze ehhez legalább 40 percig kell tekerned közepes intenzitással, és nem árt olykor egy kis emelkedőnek is nekiveselkedni.

Squash

A fallabda, vagy más néven squash egyre népszerűbb kardió mozgásforma, és nem véletlenül. Amellett, hogy intenzív és cseppet sem unalmas, egy óra alatt akár 1000 kalóriát is el lehet vele égetni egy óra alatt. Alaposan átmozgatja az egész testedet, így alakformálásra, erősítésre is kiváló. Ezen kívül felpörgeti az anyagcserét és felpezsdíti a vérkeringést is.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés