Ma már nem feltétlenül a kényelem kedvéért rendelünk a netről ruhát. Sok ismert divatmárka szélesebb kínálattal kecsegtet az online felületen. Ám ennek a vásárlási műfajnak még mindig megvannak a buktatói, és most nem az átverésekre gondolunk.

hirdetés

A plazákban megtalálható divatüzletek a kollekcióik nagy részét már az interneten értékesítik, és előfordulhat, hogy egy-egy online behirdetett ruhadarabjukkal csak a központi boltjukban találkozhatunk, így sok esetben egyszerűbb és praktikusabb megrendelni, mint végigjárni az összes üzlethelyiségüket.

Ha jól ismert divatmárkáktól vásárolunk, és nem olyan külföldi weboldalakról, melyek nem rendelkeznek gyártó céggel, hanem innen-onnan rendelik össze a ruhakészletüket, akkor kevésbé kell attól tartanunk, hogy átverés áldozatai leszünk. Ám még így is előfordulhat, hogy nem azt kapjuk, amire az internetes kép alapján számítottunk, ezért nem árt néhány dolgot fontolóra venni, mielőtt rányomnánk a megrendelés gombra. Több szempontból is érdemes olyan márkától rendelni, melynek üzlethálózata hazánkban is forgalmaz, ezért sok bolthelyiséggel rendelkezik az országban.

A kép becsapós lehet, a modellen másképp áll a fazon

Internetes vásárláskor többnyire a termékről készült fotó alapján döntünk, így egy-egy ruha esetében nem mindegy a tálalás. Ha a modellen jól áll a ruha, amit a stylist helyes kis outfitbe helyezett bele, hajlamosak vagyunk jobban lelkesedni érte, mint mondjuk a boltban, amikor csak egy vállfán lógva látjuk az adott kreációt. A fazonválasztáskor azonban a modell alkata félrevihet minket, és az sem mindig jelent nagy segítséget, ha több oldalról fotózzák be az árut.

A legtöbb márka már átállt arra, hogy a webshopjában feltünteti a katalógusképek mellett a modell magasságát, illetve a ráadott ruhadarabok méretét. Ez mindenképp irányadó lehet számunkra, ezért érdemes odafigyelni a közölt adatokra. Egy midi szoknya esetében például, ha a modell 175 centiméter, a szoknya pedig S-es méret, valószínű, hogy nekünk nem a térdvonalunkig fog érni ugyanaz a méretezésű fazon, amennyiben pár centivel alacsonyabbak vagyunk.

Előfordul, hogy a ruhát viselő modell fura testhelyzetben áll, felemeli a feje fölé a kezét, vagy ül egy széken. Ilyenkor több fotót érdemes végiggörgetni a termékről, illetve alaposabban végig kell nyálazni a mérettáblázatot, amelyben a kiszemelt szoknya, nadrág, ruha vagy pulóver hossza szerepel. Egy centiméterszalaggal könnyen ellenőrizhetjük, hogy rajtunk meddig érne az adott ruhadarab.

Ha még így is bizonytalanok vagyunk a fazont illetően, lehetőségünk van arra, hogy a divatmárka hozzánk közel eső üzletébe rendeljük be az óhajtott kreációt, ahol felpróbálhatjuk, mielőtt kifizetnénk. Jogos gondolat, hogy ennyi erővel az üzletben is megvásárolhatnánk azt a darabot, de gyakran előfordul, hogy az online megtekinthető kollekciónak csak egy része kerül be a boltokba, a többit a központi helyiség raktárában tárolják. Megrendelés után azonban, leszállítják az általunk kijelölt üzletbe.

A fotón látott szín eltérhet az eredetitől

Bár a kép alapján szeretünk bele a termékbe, figyelembe kell vennünk, hogy csalóka lehet az, amit mi látunk. Nem feltétlenül a cég hibája, ha a kézbe kapott ruhadarab sötétebb színű, mint a webshopban feltüntetett képen. Az, amit mi látunk, a megjelenítő eszköz – számítógép, laptop, okostelefon és a többi – színkalibrációjától is függ.

Ezért jobb, ha a kép helyett a termék mellett megadott színárnyalat nevét figyeljük, és az alapján próbáljuk meg belőni az áru valós tónusát. A fotó sokat ferdíthet ugyanis, hiszen stúdióban, erős megvilágításban készül, így a sötétzöld például fakóbbnak tűnhet a derítőfényektől, mint természetes fényben.

Milyen a ruha anyaga?

Nagyon nehéz úgy vásárolni, hogy nem tudjuk megtapintani a kiszemelt termék anyagát. Megesik, hogy átvételkor szembesülünk vele, jóval vékonyabb felsőt kaptunk, mint amire számítottunk. Ha gyakran rendelünk internetről ruhát, idővel összegyűjtünk annyi tapasztalatot, hogy előre tudjuk, mit takar a megadott anyagösszetétel. Ám sok csalódáson át vezet odáig az út. Érdemes vásárlás előtt megnézni pár kedvenc ruhadarabunk anyagösszetételét, és azokat a tartalmakat keresni a ruhák mellett a webshopban.

Ha például tudjuk, hogy könnyen gyűrődik egyik-másik ingünk, vizsgáljuk meg a címkéjét, nehogy belefussunk ugyanabba a hibába a rendelésnél. A bővebb termékleírások részletes mosási, kezelési útmutatókat tartalmaznak, és a forgalmazó köteles feltüntetni az anyag összetételének listáját. Ne elégedjünk meg azzal, ha például egy pulóver mellé odaírják, hogy gyapjú.

Kattintsunk rá a termékadatokra, ahol jelzik, hány százalékban tartalmaz gyapjút. Sok esetben lehetőségünk van felnagyítani a ruha részleteit, így láthatjuk, bordázott-e az anyag, hová esik a szűkítő varrás, vagy milyen közelről a mintázata, textúrája. Fotózás előtt a stylist minden esetben kivasalja a ruhákat, vagyis, ha a képen gyűröttnek látjuk a kiszemelt ruhadarabot, biztosra vehetjük, hogy viseléskor gyűrődni fog.

Csábító akciók

Sok divatmárka zavarja össze a vásárlóit azzal, hogy a webshopjában óriási akciót hirdet, ám az üzleteiben a leárazott termékeknek csak a töredéke jelenik meg. Így kénytelenek vagyunk felkeresni a többi bolthelyiséget is, vagy egyszerűbb, ha online intézzük a vásárlást, ahol egy füst alatt végig tudjuk görgetni a szemünk előtt az akciós termékeket.

A kizárólag online vásárlásra kiterjesztett akciókkal is gyakran élnek a divatcégek, ilyenkor ingyenes kiszállítással és kedvezményekre feljogosító kódokkal kecsegtetnek, melyek vásárlásra ösztönöznek minket.

Ilyenkor könnyű meggondolatlanul bedobálni mindent, amit csak érünk, a virtuális kosárkánkba, hiszen folyamatosan ingerelnek minket a visszaszámlálásokkal, és érezhetően sokan nyüzsögnek ilyenkor az oldalon, szinte látjuk, hogyan tűnnek el sorban a méretek. Ritka, hogy ebben a stresszhelyzetben bárki elolvasná az apró betűs részeket, pedig mindenképp ajánlott tájékozódni az egyes akciók feltételeiről, időtartamáról, részleteiről.

A termékvisszaküldésre vonatkozó szabályok minden esetben fontosak, ám ajánlott újra átolvasni, ha ünnepi időszakban vagy végkiárusítások idején, esetleg ajándékkártyával vásároltunk. A cég minden esetben köteles feltüntetni a visszáruzásra vonatkozó információkat.

  • Megosztás:
hirdetés