Nehéz olyan modellt találni manapság, aki még nem mutatkozott lenge, vagy hiányos öltözékben, illetve ne vetkőzött volna meztelenre egy kampány- vagy magazinfotó kedvéért. Legtöbben csak legyintenek rá, hogy ez is a karrierjük része. A gyönyörű Ikram Abdi Omar még a haját sem mutatja meg fedetlenül, mégis van helye a szakmában, sőt, ezzel tűnik ki a tömegből.

hirdetés

Egyre több luxusmárka és magazin szeretne leszámolni a sztereotípiákkal, ezért a muszlim nők sem láthatatlanok többé a divat számára. Igaz, befutott modelltársaikhoz képest kisebb lépésekben haladnak a világhírnév felé, de a nyitottság feléjük, már érzékelhető.

Ikram Abdi Omar neve 2019-ben robbant be a köztudatba, amikor a Vogue Arabia címlapján szerepelt Halima Aden és Amina Adan társaságában. Mindhárom muszlim nő hidzsábot viselt a fején, ami magazinborítón azelőtt nem volt látható.

Sikeres muszlim modell: Ikram Abdi Omar sokat takaró ruhákban is tündököl

A 23 éves modell Svédországban született, majd Angliába költözött, és a bristoli egyetemen beleásta magát az orvosi-biológiai tudományokba. 2018-ban fedezte fel őt a Premier modellügynökség, de a modell eleinte nem számított nagy karrierre, hiszen kizárólag a vallásával összeegyeztethető feltételekkel vállal fotózásokat.

Hamarosan azonban annyi felkérést kapott, hogy már nehezen tudott ingázni az egyetemi és a modellélet között. Válaszút elé érkezett, és úgy határozott, a tanulmányai halasztásával nyer magának időt arra, hogy megtapasztalja, mi a küldetése a hirtelen jött sikerrel.

Ikram Abdi Omar 11 évesen saját maga döntött úgy, hogy hidzsábot fog viselni, ám úgy érzi, hogy vallása iránti elköteleződése abszolút összeegyeztethető a modern életvitellel. Célja, hogy megmutassa, azok számára is élvezhető a divat, akik hozzá hasonlóan csak a lábfejüket, a kézfejüket, a nyakukat és az arcukat akarják felfedni, és ez a fajta visszafogottság többet jelent náluk puszta szerénységnél.

 

Molly Goddard 2018-as őszi-téli bemutatóján debütált a londoni divathéten, majd a Zandra Rhodes Archive gyűjteményét mutatta be. A Vogue címlapsztorija után azonban felgyorsultak körülötte az események, hiszen még ugyanabban az évben a Burberry ünnepi kampányarca lett, és az Outnet X Diane Von Furstenberg kapszulakollekcióját népszerűsítette.

A hűvös mintákat előtérbe helyező kollaboráció nem csupán hosszú ruhákat eredményezett, mégis megtalálták a módját annak, hogy a gyönyörű muszlim modell szerepet vállaljon a kampányban. A lengyel L’Officiel magazin sem látta akadályát annak, hogy a hidzsábot viselő modellel készítse el a luxus partiruhákat bemutató összeállítását.

Kiemelt kép: David M. benett/Dave Benett/Getty Images.

Képgaléria képei: Mert Alas és Marcus Piggott/Burberry’s Holiday 2019, Outnet X Diane Von Furstenberg, Bartek Szmigulski/L’Officiel Poland, Jeff Spicer/BFC/Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés