A couture divatházak egyszerre nyújtanak szolgáltatást és pazar művészeti alkotásokat. A luxusmárkák bemutatóin a smink sem csak egy smink, hanem az álomvilág színpompás része.

A couture a divat egy magasabb szintje, amit nem mindenki szeret, mert nem különösebben helyez hangsúlyt a hordhatóságra. Ez nem a luxusmárkák heppje, egyszerűen a couture nem a hétköznapiságról szól: mesteri kézműves alkotások és művészi értékkel bíró ruhák születnek ebben a kategóriában, ami tényleg olyan, mint egyfajta álomvilág.

A couture a csúcs a divat jéghegyén

Sokan nem tudják, hogy a haute couture rengeteg verítéket és munkát takar. Komoly szabályrendszernek kell megfelelniük azoknak a divatházaknak, melyek meg akarják ugrani ezt a lécet. A legfontosabb talán az, hogy ruháikat a klienseikre szabják, egyedi igények alapján készítsék el a darabokat, és a műhely alkalmazottainak magasan képzettnek kell lenniük a kézi és gépi varrástechnikákban. Előfordul, hogy egy teljes ruhát gyöngyökkel kell kivarrniuk, melyeket egyenként applikálnak fel az anyagra.

Van, hogy hónapokig dolgoznak egyetlen remekművön, mely egyedi, művészeti alkotásnak is beillő kézműves részletekkel rendelkezik. A szabályzat azt is előírja, hogy évente kétszer, legalább 35 kreációt felvonultató kollekcióval kell előrukkolniuk, mely nappali és estélyi öltözékeket egyaránt tartalmaz.

Ennek fényében nincs mit csodálkozni azon, hogy a couture-bemutatók soha nem egy kaptafára készülnek, hanem látványos, egyedi show-műsort szolgáltatnak a nézők számára. A sminkek, a frizurák és a ruhák is mind kiszakítják az embert a valóságból, mert a látvány álomvilágba illő.

Képek: Dominique Charriau, Pascal Le Segretain/Getty Images.

Tavaszi sminkek a Valentino bemutatójáról

A Valentino 2019-es tavaszi haute couture bemutatója nemcsak azért volt érdekes, mert Naomi Campbellre ráadtak egy teljesen átlátszó ruhát. Az egész a tavaszi ragyogásról és csillogásról szólt, és csak úgy tobzódtak a színek a kifutón. A smink édesanyjaként emlegetett Path McGrath készítette ki a modellek arcát a backstage-ben. A legtöbb manöken szempilláját tollakkal hosszabbította meg a sminkes csapat, a legyezőszerű pihék pedig színben harmonizáltak a ruhájukkal. Bár a pislogást nem lehetett egyszerű kivitelezni ebben a sminkben, a látvány mindenesetre mesébe illő.

Képek: Pascal Le Segretain/Getty Images.

A csillogó, virágos arcfestés elkészítéséhez már nem volt elegendő a szimpla sminktudás, hiszen mindegyik felér egy művészeti alkotással. A fátyolosan könnyed, vízfénnyel sziporkázó szirmok a ruhák virágmintáira reflektálnak, és a kristályokkal kiegészítve olyan hatást keltenek az arcbőrön, mint a napfényben megcsillanó harmatcseppek a tavasszal ébredező virágokon.

Neonszínek az Alexis Mabille bemutatójáról

A vibráló neonszínekhez eddig a nyolcvanas évek sminkbotlásait és a kilencvenes évek sportos divatvonalát kötöttük, de az Alexis Mabille kifutóján látott sminkek megváltoztatják bennünk ezt a képet.

Képek: Victor Boyko, Edward Berthelot/Getty Images.

Lloyd Simmonds sminkmester finoman elegánssá varázsolta a harsány neonárnyalatokat, Beppe D’Elia pedig élő virágokkal borította be a frizurákat. A modellek, ha nem is egy csapásra, hanem sok pepecselés után, végül igazi tavasztündérekké változtak.

Képek: Peter White/Getty Images.

A Givenchy modelljeit eltalálta egy csillámbomba

A modellek fél arcát beborító, ezüstösen sziporkázó csillámnak egyébként van némi köze a tavaszi sminktrendekhez. Bár ilyen formában valószínűleg nem fogunk találkozni a csillogó sminkekkel, a fémszínű kiegészítők vonala mellett a magas fényű highlighterek és metálszínű szemhéjpúderek is megjelennek. A platinacsillogásért Path McGrath felelt.

Kiemelt kép: Pascal Le Segretain/Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés