Az omega-3 zsírsavak az egészség és a bőröregedés szempontjából egyaránt fontos tápanyagoknak számítanak. Folyamatos pótlásukkal lassítható a ráncok kialakulása, illetve csökkenthető a gyulladásos bőrbetegségek és a pattanások előfordulása.

hirdetés

Az esszenciális zsírsavakat a szervezet nem képes előállítani, kizárólag étkezéssel lehet bevinni őket. Pedig fontos építőanyagokról van szó, melyek számos folyamatban részt vesznek, ezáltal befolyásolják az egészségi állapotunkat. Kiemelten értékesek közülük az omega-3 zsírsavak, melyek beépülnek a sejtmembránba, és javítják annak rugalmasságát.

Az omega-3 zsírsavak ráncok ellen: belülről segítik a bőr megújulását

Az omega-3 zsírsavak fokozzák a bőr vízmegkötő és ellenálló képességét, valamint szerepet játszanak a szaruképződésben. A sejthártya felel azért, hogy káros dolgok ne jussanak be a sejtekbe, ám védelmi funkcióján túl az anyagcsere működéséből is aktívan kiveszi a részét. A jól működő sejtmembrán a szükségtelen méreganyagok kiválasztásában is segít, melyektől izzadás útján tud megszabadulni a szervezet, emellett a sejtek vízháztartását is szabályozza.

Az omega-3 zsírsavak hiányát szinte azonnal jelzi a bőr: szárazzá, problémássá, érzékenyebbé, kevésbé ellenállóvá válik. A bőr vízmegtartó képessége és a sejtek rugalmassága jelentősen romlik, ezáltal a bőröregedés felgyorsul. A korai ráncok kialakulásához a bőrben felgyülemlett salakanyagok, szükségtelen melléktermékek, és gyulladásos folyamatok is vezethetnek.

 

Az omega-3 zsírsavak segítenek kivédeni ezt a folyamatot, hiszen gyulladáscsökkentő hatással is rendelkeznek. Ennek köszönhetően a pattanásos bőrre is jó hatást gyakorolnak. Ugyanakkor hozzájárulnak ahhoz, hogy az érett bőr tovább megőrizze rugalmasságát. Az idő múlásával a faggyúmirigyek egyre kevesebb olajat termelnek, ezáltal a hámréteg kevésbé tudja megtartani nedvességtartalmát, az epidermisz védelmi funkciói pedig jelentősen romlanak.

A kiszáradt bőr nehezebben regenerálódik és könnyebben ráncosodik. A hidratáláshoz ugyan fontos a megfelelő vízpótlás, de ahhoz, hogy a nedvesség ne szökjön el, omega-3 zsírsavakra is szükség van. Megfelelő étrenddel, táplálék-kiegészítők nélkül is biztosíthatod utánpótlásukat, ám atópiás ekcéma tünetei mellett gyakran halolaj tartalmú kapszulák szedése is ajánlott. Mutatjuk, milyen ételekkel lassíthatod a bőröregedés folyamatát.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás: