Nemrégiben zajlottak a párizsi haute couture divathetek, ahol a legnevesebb divatházak vonultatták fel kollekcióikat. Mindegyikre jellemző volt egy sajátos részlet, ami meghatározta a show stílusát és persze a szezon követendő divatját.

hirdetés

A Dior idei bemutatóját egyértelműen a drámai fekete uralta mind ruhák, mind díszlet tekintetében, úgyhogy nem is történhetett másképp, mint, hogy a modellek sminkjét is ez a szín vette birtokba, és tette fel a pontot az egész koncepcióra.

Peter Philips a márka sminkmestere azt az általános igazságot vette alapul, miszerint a kifutók és hétköznapi szettek világa teljesen más. A nőkre jellemző, hogy szeretnének úgy kinézni és olyan vagánynak érezni magukat, mint a kifutók modelljei, de ez a való életben ritkán kivitelezhető.

Ekkor jön a képbe a klasszikus füstös szem, amit bárki elkészíthet, és segítségével érvényre juttathatja a személyiségét. Lehet punk, romantikus vagy szexi, attól függően ki, hogy készíti el. A Dior idei koncepciója a drámaiság volt, így nem használt szempillaspirált, highlightert és bronzosítót sem.

 

Első lépésként alaposan hidratált bőrre vitt fel primert, mattító alapozót, majd a szemöldök enyhe hangsúlyozása után festette meg a szemeket a kifejezetten Maria Graziának –a márka női kollekciójának kreatív igazgatója- tervezett 3 Couleurs Tri(O)blique 053 Smoky Canvas nevű palettájával.

Peter számára fontos volt, hogy hagyja kibontakozni a modell személyiségét, így mindegyikük személyre szabott sminket kapott. Természetesen a fő vonalat tartották, tehát semmi spirál, bronzosító vagy highlighter. A spirál egyből szexi hangulatot ad a füstös szemnek, így ha a hétköznapokban erre a sminkre szavazol, jó, ha tudod ennek az apró részletnek a titkát. Bárhogy is készítsd el, ezzel a régi-új klasszikussal sosem lőhetsz mellé!

Kiemelt kép: Getty Images/Stephane Cardinale-Corbis.

  • Megosztás:
hirdetés