A tavaszi-nyári kollekciók között számos különleges darabbal találkozhatunk, amelyek nem minden esetben alkalmasak utcai viselésre, ám annál fontosabb üzenetet hordoznak magukban. A Kenzo divatház a művészi önkifejezésen túl egy fontos ügy mellé állt, aminek pár igazán mókás kalap lett a végeredménye.

hirdetés

Manapság nem ritkaság, hogy a divatházak és a tervezők a kollekciókban is szemléltetik a számukra fontos ügyeket. A nagy márkák pár éve már száműzték a valódi szőrmét a gyűjteményekből, és egyre több újrahasznosított kreáció bukkan fel a kifutókon. Jól láthatóan a divat jövőjét a fenntarthatóságban látják, amelyhez hozzátartozik az élettér javítása és a környezetvédelem.

Felipe Oliveira Baptista 2019-ben csatlakozott a Kenzo csapatához, mint kreatív igazgató. Az első bemutató során rögtön egy különleges környezetet alkotott, mivel egy hatalmas átlátszó alagútba ültette be a közönséget. Az impozáns díszletet egy rózsakertben építették fel, amely a bezártság futurisztikus érzetét vetítette elő.

A tervező ugyanezt a díszletet szerette volna használni a tavasz-nyári kollekció bemutatásánál is, ám a koronavírus-járvány miatt erre már nem volt lehetősége. A helyszín megmaradt, viszont alagút nélkül. A kollekció darabjait még a koronavírus-járvány előtt kreálta a tervező, és a ruhákkal, valamint a meglepő kiegészítőkkel az emberiség természethez való törékeny viszonyát szerette volna szimbolizálni.

A Kenzo merész kalapokkal hangsúlyozza a környezettudatosság fontosságát

Baptistát az Azori-szigetek dús, hegyei ihlették, és továbbra is a természettel szorosan együttműködve szeretné megalkotni a Kenzo kollekcióit, miközben szem előtt tartja azokat a témákat, amelyek évtizedek óta fontosak a divatház számára. A márka együttműködik a WWF-el, és szeretnék megduplázni a tigrispopuláció számát 2022-re. Az állat a Kenzo egyik védjegye, már számos kreáción helyet kapott, és tavaly pedig egy kapszulakollekcióval is a nemes ügy mellé álltak.

A kreációkhoz csak újrahasznosított műanyagot használtak, a hatalmas kalapok pedig szintén egy egyre súlyosabb problémára reflektálnak. A kiegészítők megalkotásához egy 2019-es macedón dokumentumfilm adta az ihletet, amely a méhek fontosságára és a velük való szimbiózisra hívja fel a figyelmet.

A Honeylandben ábrázolt méhész tökéletes harmóniában él a vadméhekkel, mivel az általuk megtermelt méznek csupán a felét veszi el, így a méheknek is jut elegendő táplálék a hidegebb hónapokra. Ám más méhészek a kapzsiságuknak engedve az összes mézet elveszik, aminek hatására kipusztul az egész populáció. A tervező erre a törékeny egyensúlyra szeretné felhívni a figyelmet a kollekcióval.

Bár a tavaszi gyűjtemény üzenete komoly, azért a hatalmas, hálós kiegészítőkön nyilván, sokan fennakadnak. Mivel nem hirdetik egyértelműen, hogy mit szimbolizálnak a divatház számára, így, aki találkozik velük, egyből arra gondolhat: ugyan mi keresnivalója lehet a méhészkalapnak a divatban? Nem, nem farsangra készültek a kreációk, és nem is a meghökkentés vagy a stílusfricska kedvéért, ahogy az utcán is vicces lenne elképzelni ezeket a kiegészítőket. Ám nem csak a fejfedők különlegesek a tavaszi felhozatalban.

A Kenzo új kollekcióját a virágminta uralja, a motívumok szinte minden kreáción megjelennek, és mondhatni hozzátartoznak a márkához. Ám a többfunkciós ruhadarabok is helyet kaptak, így találunk a gyűjteményben elcsomagolható nadrágot és környezetbarát szatyrokat tartalmazó retikülöket.

A mintás méhészkalapok a természetvédelem mellett, az önvédelem egy sajátos formáját sugallják. A virágos motívumok mögé nehezebben férkőznek be a baljós gondolatok, így könnyebb elmerülni a szebb jövő nyújtotta optimista világképben.

 

Kiemelt kép: Kristy Sparow, Peter White / Getty Images. 

Képek a cikkben: Peter White, Kristy Sparow / Getty Images. 

  • Megosztás:
hirdetés