A narancsbőrrel küzdők száma nagy, a nők több mint 80%-át érinti ez a kellemetlen esztétikai probléma. Azon túl, hogy nem szép látvány, sokat elárul egy ember életmódjáról is, hiszen a helytelen életvitel gyakran közrejátszik a kialakulásában, bár nem minden esetben.

hirdetés

Mi okozza a narancsbőrt?

A cellulit testalkattól és életkortól függetlenül jelentkezhet, hiszen a genetikai hajlam is okozhatja a kialakulását. Emellett a helytelen táplálkozás, a hormontartalmú gyógyszerek, a dohányzás, az alkohol és a mozgásszegény életmód miatt is jelentkezhetnek a tünetek.

Gyakran adódik a kérdés, vajon a férfiaknál miért nem, vagy nagyon ritkán jelentkezik csak a probléma. Ennek oka abban rejlik, hogy a nők több és más zsírszövettel rendelkeznek, mint a férfiak, és a bőr kötőszövetének szerkezete is sokkal lazább, azért, hogy egy esetleges terhesség alkalmával a bőr könnyebben tudjon tágulni. Ha a kötőszövet a rossz anyagcsere folytán túl laza lesz, a felhalmozódott zsírsejtek benyomulnak a bőrfelszín alá, és ott lerakódva narancshéjra emlékeztetően kitüremkednek.

Emiatt nagyon fontos az anyagcsere serkentése, valamint a vér- és nyirokkeringés elősegítése. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, a gyenge oxigénjelenlét miatt a vér nem tud tisztulni, ezáltal pedig a szervezet nem képes önmagát méregteleníteni.

Gyakori testedzés

Ezt többféleképpen is elősegíthetjük, például rendszeres testmozgással. Különösen az ülőmunkát végzők vannak veszélyben, hiszen az alapvetően laza kötőszövet még jobban veszít rugalmasságából a folyamatos ülés hatására. Természetesen bárkit érinthet a probléma, így ajánlott heti két-három alkalommal megdolgoztatni a testet. Nagyon hatásos a biciklizés és a futás, de még jobb az erősítő edzés. A narancsbőr leggyakrabban a comb, a fenék, a has és a melltájékon jelentkezik, így érdemes ezekre a területekre koncentráló gyakorlatokat is végezni.

Tápanyagdús táplálkozás

A helyes táplálkozás is sokat segít, különösen a C- és E-vitaminban gazdag zöldségek, gyümölcsök rendszeres fogyasztása ajánlott. A brokkoli, kelbimbó, citrusfélék, kivi és a nyári szezonban aktuális petrezselyemzöld kitűnő C-vitamin-, míg a spenót, az olajos magvak és a belőlük készült olajok, valamint a tojás, máj nagyon jó E-vitamin-forrás. Hatásos még a hajdina és a köles is a vérerek egészségének megőrzéséhez. Emelett nagyon jót tehet a kötőszövetek rugalmasságának a kollagén, melyet táplálékkiegészítőként érdemes fogyasztani.

A narancsbőr eltüntetéséhez az étrendből teljesen száműzni kell a cukrot, hozzáadott formában is, és az alkoholt, a finomított lisztet, az feldolgozott, adalékanyagokkal teli ételeket. Van, aki azt mondja, hogy a tejtermékek elhagyása is jó hatással lehet a bőrre. És nem szabad megfeledkezni a vízfogyasztásról.

Kozmetikai megoldások

A vérkeringés serkentéséhez és a méregtelenítő folyamatok elősegítéséhez nagyon jó eredménnyel hozzájárul a hideg-meleg váltózuhany, aminek hatását tovább lehet fokozni, ha egy durva anyagból – például kender – készült zuhanykesztyűvel masszírozzuk a kezelni kívánt testrészt.

A legtöbb krém csak felületi hidratálásnak jó, nem tud olyan mélyre szívódni, hogy a narancsbőrre hasson sajnos. Amennyiben a helyzet súlyos, és semmi nem használ, érdemes felkeresni egy orvosesztétikai központot, ahol korszerű kezeléseket alkalmazva segítik a narancsbőr elleni küzdelmet.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés