A Rossmann budaörsi Auchan Korzón található üzletében, számos híresség és ökotudatos influenszer előtt debütált a drogérialánc és a Respray innovációja, a praktikus deospray-utántöltő automata. Az eseménnyel egybekötött sajtóbeszélgetésen Ónodi Eszter, Ördög Nóra és Puskás Peti is részt vett, a házigazda Stahl Judit volt.

hirdetés

Évről évre látványosan nő a kereslet a fenntartható termékek iránt, erre reagálva a FMCG cégek egyre több újratöltő megoldással szolgálnak különböző termékekre fókuszálva.

 

A műanyag csomagolás mennyiségének csökkentése volt a fő motiváció, mégpedig úgy, hogy többször lehet használni a csomagolást. A dezodorok piacán is elindult az újratöltés trendje, a legtöbb kiszerelésnél, például a golyós termékeknél vagy stifteknél több olyan megoldás született, ami nagy sikereket ért el a vásárlók körében.

Bemutatkozott a Rossmann és a Respray innovációja, a deospray-utántöltő automata

A fújós dezodor esetében a technológiai kihívások miatt viszont eddig váratott magára a megoldás. Ezekre a problémákra nyújt megoldást a Respray innovációja: ötvözi az innovatív szelep- és szórófej-technológiát egy olyan saját fejlesztésű újratöltő automatával, ami a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a vásárlók az üzletben töltsék újra a palackokat.

 

A projekt 2020 őszén indult, a Respray hatfős csapata csupa egyetemistából áll, köztük BME-s szoftverfejlesztő és gépészmérnök-hallgatókból, valamint Corvinusos gazdaságtan-hallgatókból.

– Csak Európában közel kétmilliárd fújósdezodor-palackot dobnak ki az emberek évente. Az új alumínium előállítása rendkívül energia- és költségigényes folyamat, amely óriási terhet jelent környezetünk számára. Úgy gondoltuk, hogy erre tökéletes megoldás, ha egy palackot többször is tudna használni a vásárló. Ebből született meg a Respray ötlete – fejtette ki Réti Andor, a Respray egyik alapítója, míg társa, Zámbó Gergely hozzátette, hogy kezdetektől fogva az az alapvető céljuk, hogy minél pozitívabb környezeti hatást tudjanak elérni a kozmetikai iparágban.

 

– Hiszünk abban, hogy a Respray projektjével el fogjuk érni, hogy a környezettudatos vásárló akár öt alkalommal is újrahasználja a palackját, ezzel negyedére csökkentve a használatból adódó CO2-lábnyomát. Együttműködve a Rossmann csapatával és a drogérialánc ISANA márkájával hamarosan már több üzletben is elérhetők lesznek a termékek, először Budapest környezetében. Ezt követően szeretnénk Magyarországra, Németországra és más nemzetközi piacokra is kiterjeszteni a forradalmi megoldást, hogy minél nagyobb mértékben hozzájáruljunk egy fenntarthatóbb FMCG iparághoz – összegezte a csapat céljait.

– Büszkeség és egyben nagy mérföldkő számunkra, hogy a világon egyedülálló deospray-újratöltő automata hamarosan bekerül az üzletünkbe. A Respray Solutions remek csapat, akiket öröm támogatni, mindemellett pedig saját fenntarthatósági törekvéseinket is szolgálja ez az automata. Azon leszünk, hogy minél inkább ösztönözzük vásárlóinkat a használatára – hangsúlyozta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

Így működik a palackok feltöltése

Az üzletben a vásárlók az üres palackot tudják leemelni a polcról, melyet az automatánál azonnal fel is tölthetnek, ez együttesen 599 forintba kerül. A palack további 4 utántöltése 299 forint/alkalom.

Az újratöltési folyamat során a vásárlóknak először le kell szedni kupakot, majd a szórófejet is a palackról, a szórófej leszedését az automatán elhelyezett mechanikus szerkezet segíti. Ezt követően be kell helyezni a palackot az automatába, lehúzni a plexit, valamint megerősíteni a vásárlást.

 

Az automata 40-50 másodperc alatt újratölti a palackot a választott illattal. A palackon elhelyezett egyedi azonosítónak köszönhetően követni lehet minden újratöltést, valamint korlátozni tudjuk a maximális újratöltések számát, erre a palackok amortizációja, valamint minőségbiztosítási okok miatt van szükség.

A pilot során maximum 5 töltést enged az automata palackonként. Miután az újratöltés véget ért, az állomás nyomtat egy címkét is, amit a vásárlónak kell felragasztania a palackra. Ez tartalmazza a termék összetevőit, vonalkódját, lejárati dátumát, valamint azt, hogy még hány újratöltése van a palacknak. A szórófej és a kupak visszahelyezése után a kasszánál lehet kifizetni a feltöltést.

 

Forrás és képek: Rossmann.

  • Megosztás:
hirdetés