A Chanel-táska olyan kincs, amire minden divatrajongó vágyik, de csak a kiváltságosok engedhetik meg maguknak, ugyanis nem olcsó mulatság.

Most azonban kiderült, hogy a pimaszul drága kiegészítő egyébként közel sem annyiba kerül, amennyit valójában ér.

Milliós táska

Közel ötezer dollárt – ez nagyjából 1,1 millió forintnak felel meg – kell kifizetnie annak, aki a gardróbjában akar tudni egy teljesen egyszerű, közepes méretű, fekete bőr Chanel-táskát. Nem titok, hogy nem az anyagot és a készítők munkáját fizeti meg az ember, hanem sokkal inkább a márkanevet.

Természetes, hogy a kiegészítő nem annyiba kerül, mint akkor, amikor először piacra dobták, hiszen semmiért nem annyit fizet az ember, mint évtizedekkel ezelőtt, de a Chanel egy kicsit elragadtatta magát a táska árával.

A Racked.com felkérte a New York Egyetem egyik üzleti élettel és gazdaságtudománnyal foglalkozó professzorát, Thomai Serdarit, hogy mondja el a véleményét a táska árának utóbbi öt évben tapasztalt jelentős emelkedésével kapcsolatban.

Miért lett ilyen drága?

1955-ben még 220 dollárba került a táska, ami magas volt, főleg az akkori árakhoz képest – körülbelül 50 ezer forint -, de nem annyira, mint most. 2010-ben már 2950 dollár volt az ár, ami ezután meredeken emelkedett, ma pedig 4900 dollárt kell fizetni a táskáért.

A szakértő véleménye szerint az utóbbi években sok olyan befolyásoló tényező volt a gazdaságban, ami arra késztette a Chanelt, hogy évi 15%-os áremelést vezessen be. Ha az eredeti 220 dollárhoz mérnénk az árakat, körülbelül a 2010-es ár lenne megfelelő a táskának, ami közel kétezres különbség.

Ennek ellenére a professzor azt javasolja, hogy, aki megteheti, ne sajnálja a pénzt a kiegészítőre, mert a Chanel-táska remek befektetés, és valószínűleg még tíz-húsz év múlva is az lesz.

  • Megosztás:
hirdetés