A toka kortól, nemtől és testalkattól függetlenül bárkinél előfordulhat, és nemcsak a genetikai hajlam növeli meg a kialakulásának esélyét. Bizonyos hétköznapi tevékenységeink is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az áll alatti zsírréteg láthatóan kitüremkedjen.

hirdetés

Bár a zsírréteg gyarapodásával feltűnőbbé válhat, nem csupán a túlsúlyos emberek problémája a toka. Ha a nyaki izomzat nincs topformában, és ugyanígy gyenge a bőr alatti kötőszövet, még a legkisebb zsírlerakódás is látványos hurkákat okoz az áll alatt.

Tény, hogy a tokásodás hajlama örökölhető, és a korral megereszkedő arcbőr sem kedvez annak, hogy kivédjük a nyaki zsírpárnák megtelepedését, azért nem kell rögtön adósságokba vernie magát az embernek a korszerű és drága toka elleni kezelésekkel. Igaz, hogy az arckörnyéki terület nem mindig reagál a diétára és a testmozgásra, ám léteznek más, egyszerű megoldások arra, hogy megszüntessük, vagy éppen megelőzzük a tokafejlődést.

Ettől hízik a toka

A mozgásszegény életmód az elhízás egyik rizikófaktora, de az ülőmunka például, nemcsak a súlylerakódásnak kedvez. A toka szinte szabad teret nyer azzal, ha egész nap nem használod a vállad, a nyakad pedig berögzül egy bizonyos pózba, amikor a monitort nézed. A fejbiccentő izom renyhesége számos kellemetlen tünetet okozhat, és még az áll alatti zsírpárnák kialakulását is elősegítheti.

Az állandó mobilozás sem jelent előnyt a toka leküzdésében, sőt, felgyorsítja a nyaki bőr megereszkedésének folyamatát. Képzeld el a testtartásod, amikor menet közben nyomkodod, vagy éppen az álladdal tartod a telefonodat. A fej ilyenkor előrebukik, az áll alatti bőrön redők képződnek, és a fejbiccentő izom megint csak egy helyben vegetál. A toka ellen hatásosabb, ha a telefont magad elé tartod szemmagasságban, amikor pötyögsz rajta, és így még a nyakfájást is kivédheted.

A tokásodásra hajlamosaknak a vízbevitelre is jobban oda kell figyelniük, hiszen a kevés folyadékfogyasztás rontja a kötőszövetek és a bőr rugalmasságát, illetve lassítja a zsíranyagcserét, ezáltal megnöveli a zsírraktározás kockázatát. A hosszú szénláncú telített zsírsavak – LCT- nehezen bomlanak le, valamint könnyen raktározódnak, ezért az sem mindegy, milyen ételeket fogyasztasz.

Nyakizmok erősítése toka ellen

Bármilyen zsírégető sportot űzöl, az áll alatti zsírraktár nem fog varázsütésre leapadni. Egyszerűen azért, mert a legtöbb edzés nem érinti a nyaki, különösképpen a fejbiccentő izmot, és nem az áll körüli bőrizmokra koncentrál. Pedig ezek használata éppúgy fontos, mint a nyelvcsont alatti izomcsoport fejlesztése. Sajnos a mindennapi életünkben egyiket sem terheljük igazán, így hajlamosak eltunyulni.

 

Ebben a videóban olyan feladatok vannak, melyek a nyaki izmokat tornáztatják és nyújtják. A helyes testtartás és a légzésgyakorlat egyaránt fontos, próbáld meg pontosan lekövetni. Ha nincs időd mindennap végigcsinálni az arcjóga pózokat, néha iktass be egy-egy gyakorlatot, amikor a monitor előtt ülsz, vagy épp tévét nézel és jön egy hosszabb reklámblokk. Már ezzel is sokat tettél a toka ellen.

Az állkapocs körüli bőr feszesítése

A helyes légzést és a megfelelő testtartást az alábbi videóból is elsajátíthatod az arcjóga szakértőjétől. A nyaki izmok nyújtása a bőr rugalmasságára is hatást gyakorol. Bár olykor viccesek, ezek a legjobb pózok arra, hogy a nyelvcsont alatti izmok is dolgozzanak.

 

Ha az egészséges étkezés és vízfogyasztás mellett folytatott arcjóga sem használ a nyaki zsírpárnákkal folytatott küzdelemben, akkor még számos lehetőség akad különféle kezelések formájában. Nemcsak a zsírleszívás és a sebészkés jelenthet megoldást, hiszen ma már sokféle injekciós, vagy rádiófrekvenciás zsírbontó eljárás akad, kifejezetten toka ellen.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés