Aki felnőttkori pattanásokkal és különféle bőrbetegségekkel küzd, kétségbeesetten keresi az okokat, és egyedüli megoldásnak gyakran csak a gyógyszereket, drága kozmetikumokat látja. Pedig, ahogy a szem a lélek tükre, úgy a bőr testünk egészséges működéséé, így első körben mindenképpen a szervezet vitalitását kell felülvizsgálni. Na és persze, néhány berögzült, rossz szokást is érdemes elhagyni. Lássuk is, mit lehet kapásból tenni a tiszta, babapopsi tapintású, egészséges bőrért!

hirdetés

Rendszeres testmozgás

Igen, ezt bizony, sokszor hallani. De tényleg fontos, és nem csupán a feszes idomok kidolgozása miatt. A mozgás ugyanis felpezsdíti a vérkeringést, ami elengedhetetlen a bőr megújulási folyamatának támogatásában. Ezen kívül az izzadással a méreganyagok is gyorsabban távoznak a szervezetből, ami szintén hozzájárul a tiszta bőrképhez.

Inni, inni, inni!

Főleg, ha edzel, nagyon fontos a folyadék visszapótlása a szervezetbe. A víz tisztítja a vért, és a sejtekbe, szövetekbe kerülve frissít, feltölt. Ha unalmas a víz, lehet helyette ízesítetlen teát – zöld, gyömbér, gyümölcstea – vagy a tavasz-nyár beköszöntével limonádét is inni. Egy-két citrom vagy uborkaszelet a vízbe, és máris kész a szuper frissítő!

Amit ma megeszel, holnap…

…lehet, hogy pattanást okoz. Nagyon fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás, aminek fő részét zöldség, gyümölcs kell, hogy képezze. Persze lehet olykor nassolni is, de emellett a nélkülözhetetlen vitaminokat, ásványi és- tápanyagokat az előbbiekben találod legnagyobb mennyiségben.

Zéró tolerancia a tejnek, cukornak

Ha már táplálkozás, fontos kiemelni napjaink legnagyobb kihívását, a tejről és cukorról való lemondást. Vagy legalábbis, érdemes csökkenteni fogyasztásukat. Az állati eredetű tejben ugyanis hormonok vannak, melyek negatívan befolyásolják, sokszor túltermelésre ösztökélik az ember hormonháztartását. Ezenkívül cukrot is tartalmaz, ami tovább növeli a vércukorszintet, ezáltal előidézve a pattanások kialakulását. A cukoréhséget pedig ne – vagy ne mindig – csokival csillapítsd, egyél helyette friss, zamatos gyümölcsöket.

Viszlát, stressz!

Bátran ki lehet jelenteni, a stressz az egyik legkárosabb tényező, ami az egész szervezetet megterheli. Gyulladást okoz a bőrben, ami egyenes arányban van a bőrhibák kialakulásával. Hogy lehet ellene tenni? Edzéssel! A mozgás ugyanis mentálisan erősebbé tesz, ezáltal a test hatékonyabban áll ellen a stresszfaktoroknak. A sporton kívül persze bármi szóba jöhet még, ami boldogságot okoz.

Álmodj szépeket!

A megfelelő mennyiségű alvás – legkevesebb hat óra – szintén kulcsfontosságú, hiszen az éjszaka folyamán testünk fontos hormonokat termel, aminek gátat szab az éjjeli bagoly üzemmód. Persze, a szem alatti karikák szempontjából sem utolsó, mennyit és milyen minőségben alszik az ember.

Illatos párnák közt

Talán nem lehet eleget hallani, de az ágynemű rendszeres, heti egyszeri mosása kötelező! Miért? Főként a haj a ludas, ugyanis a nap folyamán rengeteg szennyeződés ül meg benne, ami éjszaka szépen átvándorol a párnára, onnan pedig mondani sem kell, az arcra. A huzaton kívül persze a telefonkijelző és a sminkecsetek tisztítása sem elhanyagolható, na és persze az arc piszkálásával való felhagyás is ajánlott.

Amit még alvás előtt meg kell tenni, az a…

sminklemosás! A sminkpakolás, bármilyen kecsegtetően hangzik, szárítja a bőrt, ami úgyszintén bőrbajokat idézhet elő. Miért? A vízhiány arra ösztönzi a bőrt, hogy faggyút termeljen, ezáltal kész is a pattanások melegágya. Ráadásul a fennhagyott szempillaspiráltól meg is törhetnek a pillák, ez tehát még egy fekete pont.

Radírozás

A bőr 28 naponta megújítja önmagát, amit heti egyszeri bőrradírozással lehet felturbózni. Nem kell persze túlzásba esni, és érdemes szakemberrel is konzultálni a bőrtípusnak megfelelő termékekről, módszerekről. A legjobb alvás előtt megejteni, így az éjszaka folyamán tud a bőr regenerálódni.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés