Mi jöhet még a K-beauty, a J-beauty után? A cégek elképesztő gyorsasággal igyekeznek lépést tartani a megújult igényekkel, így a szépségápolás átformálódása folyamatosan tetten érhető.

A szépségiparban járatosak számára ismerősen csenghet a K-beauty, azaz a koreai típusú szépségápolás, de a Harajuku stílus szerelmeseinek a J-beauty jelenséget sem kell magyarázni, mely a japán vonalat takarja. A 2019-es év azonban a C-Beauty-ról fog szólni a világ leggyorsabban növekvő szépségápolási márkája, a FOREO szerint! Ez annyira új kifejezés, hogy még a Wikipedián sem szerepel!

C-Beauty, avagy szépségápolás kínai módra

A koreai és a japán szépségápolási hagyományokkal szemben a kínai szépségápolás új és modern módon tekint a bőrápolásra, melynek alapja a technológiai fejlődés. A C-beauty-termékekben tehát a technológia van előtérben, a hagyományos gyártókkal szemben ezt a trendet az innovációk mozgatják.

Új gyárnyitások, fejlesztések, a határok feszegetése a szépségiparban, intelligensebb termékek: ezek fogják meghatározni a következő egy év C-beauty fókuszú iparágát. Nem meglepő, hogy ma a C-beauty piaca a leggyorsabban növekvő piac a világon: csak a sminkeladások 30%-kal nőttek, és az új technológiáknak köszönhetően számos piacon további nagymértékű növekedés várható 2019-ben.

Szezonalitás

A bőrápolás és a szezonalitás szavakat ritkán használtuk eddig együtt, pedig 2019-ben pontosan ez fog történni, beköszönt a szezonális bőrápolás ideje. Másképp fogalmazva, a szépségápolási eszközök és bőrápolási rutinok az évszakok szerint fognak változni. Télen például, egy infrával kiegészült, melegítő arcmaszkkezelés lesz ideális a bőrünknek, míg nyáron hűtő technológiát alkalmazhatunk a bőr nagyobb védelmében. Legyen kellemes, ami egyben hasznos, cserébe pedig szép bőr lesz az eredmény – legyünk tehát nyitottak a szezonális bőrápolásra!

Aktív szépség

2018-ban láthattuk, hogy számos smink- és bőrápoló termék jelent meg az aktív szépség kategóriájában, mely bizonyítja, hogy a vásárlók az egészségre és a wellness-re a szépségápolási rutinjuk szerves részeként tekintenek. Némely kozmetikai márkák kijöttek olyan szépségápolási kollekciókkal, melyeket kifejezetten edzőtermi használatra fejlesztettek ki, kijelölve azt az utat, ahol a szépségápolás és a wellness egyre többször fonódik majd össze. Szépségápolási eszközeinket, például az arctisztítónkat, a jövőben az edzőterembe is magunkkal visszük, csakúgy, mint egy hajkefét.

Otthoni szépségápolási eszközök térhódítása

2018-ban szemtanúi lehettünk az otthoni arcápolás felemelkedésének. Sok cég dobott piacra kifejezetten otthoni használatra kifejlesztett termékeket. A SPA minőségű arcmaszkoktól kezdve az otthoni mélytisztító kezelésekig, a szépségipar kifejezetten törekedett arra, hogy minél több beauty-készüléket kínáljon otthoni használatra. Lehet, hogy a drága szépségszalonoknak végleg leáldozott?

Instagram-kompatibilis csomagolás

Igen, ez egy új fogalom. Ha valami nem tűnik fel az Instagramon, valószínűleg meg sem történt. Ez az év is a kinézetről szól majd, és a szépségmárkák is azon fáradoznak, hogy minél inkább lenyűgözzék a beauty-fanokat. Limitált kiadású szettek, szezonális csomagolások és ragyogó, Insta-kompatibilis termékek érkeznek az évben. Még, ha távol tudjuk is tartani magunkat az Instagram-hírfolyamtól egy időre, ezek a termékek akkor is magukért beszélnek majd.

Testreszabott szépség

Egyre több csomagoláson, üdítőkön, sőt, rágógumikon tüntetnek fel keresztneveket, hogy még személyesebbé tegyék a termékeket. Ráadásul ott vannak a legnagyobb divatházak – mint például a Gucci és a Burberry -, melyek újra felpörgették a monogram és a logómánia divattrendjét. 2019-ben látni fogjuk, hogy a szépségiparban is egyre több termék lesz testre szabható.

Ebben az évben, ha valami nem személyre szabható, akkor nem is nagyon fog labdába rúgni. A hívószavak: előre programozott készülék és mesterséges intelligencia. Csakúgy, mint a nemrég bemutatott FOREO LUNA fofo esetében, ami személyre szabott szépségápolási rutint alakít ki használója számára. Készüljünk fel, hamarosan ehhez hasonló termékekkel lesz tele a fürdőszobánk.

Szuperélelmiszerek

Egy trendelőrejelzés sem lenne teljes a szuperélelmiszerek említése nélkül, melyek egyik idei főszereplője egyértelműen a kollagén, egészen pontosan a szájon át elfogyasztható kollagén lesz. A másik sikergyanús összetevő a Witch Hazel, magyarul csodamogyoró vagy varázsmogyoró: a cserje kivonata tonizáló képességéről és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert.

A Pinteresten 305%-os emelkedés volt a csodamogyoró-keresésekben, ami alátámasztja az érdeklődés fokozódását. Hasonlóképpen, a Google Trends adatai is azt mutatták, hogy a kollagénre való rákeresés még sosem volt ilyen magas.

  • Megosztás:
hirdetés