A H&M Váci utcai üzletében és webshopjában április 19-től vásárolható meg a márka Conscious gyűjteményének új kapszulakollekciója, a Conscious Exlusive.

hirdetés

Az alapkollekció olyan termékekből áll, melyek organikus vagy újrahasznosított alapanyagokból állnak, a kapszulakollekció viszont az átlagos újrahasznosításnál még tovább megy. Idén három olyan növényt állítanak a középpontba, melyekről talán sosem gondolná az ember, hogy újrahasznosíthatóak.

Különleges anyagok újrahasznosítás által

Aki állatvédő, és a bőrért, prémért való vadászat ellenzője, jó alternatívát találhat a bőrhatást keltő, Pinatexből készült ruhadarabokban. A Pinatex nem más, mint az ananász levelében lévő cellulózrostokból kinyert anyag. Az ananász levelei szüretelés után általában hulladékként végzik, ezért is kiemelkedő gondolat, hogy kidobás helyett inkább ruhakészítésre használják őket.

Reggelente jólesik egy pohár frissen facsart narancsdzsúsz, de ugyan, ki ne dobná ki utána a héjat? Hát a H&M! Orange Fiber névre keresztelt anyaga selyemhez hasonló, ezért jó opció lehet a sok esetben méregdrága selyemruhák helyett.

Nem megújuló, káros fosszilis energiaforrás a tengeri algák elszaporodásával is létrejöhet. Erre talált megoldást a H&M, ugyanis Bloom Foam elnevezésű anyagát alga-biomasszából vonják ki, ami nagy mértékben segíti a környezet megtisztulását.

A tudatosság és a divat kéz a kézben jár

A kollekció darabjai különleges alkalmakra, és a mindennapokra is kényelmes viseletet nyújtanak. Az új Conscious Exlusive a márka kreatív igazgatója, Ann-Sofie Johansson szerint kitűnő példája annak, hogy a divat és a fenntarthatóság egymástól nem feltétlenül különülnek el. A természet szépsége ihlette, ami a mintákban, lágy esésű szabásvonalakban és az ütős színekben mutatkozik meg. Ezeken nagy hangsúly van, hiszen a divatos, anyagukban és tapintásukban is esztétikus ruhák kelthetik fel igazán a vásárlók figyelmét.

Emellett fontos a tudatosság is. Jó érzés tudni, hogy a kollekció papucsai algából, a virágos ruhák narancshéjból, a patchwork cowboy-csizmák pedig ananászlevélből készültek.

Vajon a fenntartható divat tényleg fenntartható? Lehetséges, hogy a kapszulakollekcióban használt növények általánosan is felhasználhatók legyenek? Ann-Sofie szerint igen. A márka hisz abban, hogy 2030-ra megvalósulhat az a cél, hogy a termékek kizárólag újrahasznosított alapanyagokból készüljenek.

Képek: H&M group.

  • Megosztás:
hirdetés