A jövő bizonytalan, így érdemes jó előre bebiztosítania magát az embernek a nyugdíjaséveire ilyen-olyan formában. A legegyszerűbb és legáltalánosabb megoldás külön számlát nyitni a félretett pénznek, de egy lakás és az értékpapír is népszerű manapság. Azonban érdemes elgondolkodni egy sokkal kézenfekvőbb befektetésen is: a dizájner darabokon.

Miért invesztálj be ilyesmire?

Ahogy haladunk előre az időben a szépségápolás és a divat egyre nagyobb szerepet játszik az emberek életében. Talán soha ennyit nem foglalkoztunk még azzal, hogy nézünk ki és mit viselünk, ráadásul az internet segítségével bárhonnan be tudunk szerezni bármit. Éppen ezért a divat egyre nagyobb éréket képvisel az emberek életében, amit érdemes kihasználni. Mindig lesznek ugyanis olyan emberek, akik képesek lesznek kiadni több százezer forintot egy márkás darabért.

Elsőre talán nem tűnik kecsegtetőnek ennyi pénzt kiadni valamiért, amit a legtöbben kemény megvonással spórolnak össze, de az igazság az, hogy a divat mindig befektetés. Főleg, ha olyan darabokra invesztálsz be, ami ritkaság, tehát limitált kollekciós darab, és lehetőleg nem lehet online beszerezni. Jó példa erre az elhunyt Karl Lagerfeld, akinek a halála után mindenki azokat a darabokat kutatja, amikhez a tervezőnek még bármi köze volt akár a saját márkájánál, akár a Chanel-nél.

Milyen darabokat érdemes beszerezni?

Tételezzük fel, hogy rászántad magad egy Gucci loafer-re. Mennyiben lehet ez jó befektetés? Különösebben nem, mert biztos, hogy elcsábulsz és hordani fogod. Márpedig a cipőn azonnal meglátszik, hogy hordva volt, ellenben egy táskán nem. A cipők kérdőjelesek, de ha egy nagyon különleges darabról van szó, előfordulhat, hogy még többet is kaphatsz érte, mint amennyiért beszerezted. Ez elég rizikós, és igényel némi üzleti érzéket, így a legbiztonságosabb variáció a táska, a ruha vagy az óra. Valljuk be, ha megveszel egy csinos Burkin retikült kizárt, hogy ne villantanál vele párszor az utcán, de ha vigyázol rá, és ezt csupa nagybetűvel, akkor is simán el tudod adni legkevesebb az eredeti ár 65 százalékáért.

Milyen márkákra fókuszálj?

Elsősorban régi minőség-garanciás luxusmárkákra, amiknek a neve alaposan bevésődött a köztudatba, és a jövőben ebből semmit nem veszítenek. Érdemes megnézni, mi számít ikonikus vagy vintage darabnak a márkánál, miből készült limitált kollekció, miért őrültek meg az emberek. Ilyen például:

  • Hermes Burkin és Kelly táskák 3 millió forinttól
  • Chanel 2.55 táska 1, 5 millió forinttól
  • Hermes kézzel hímzett selyemsál 120 000 forinttól
  • Burberry ballonkabát 240 000-2 000 000 forint között mérettől, stílustól, anyagtól függően
  • Rolex Submariner vízálló óra 2 500 000 forinttól

Hát igen, nem kevés összegekről van szó, de ki tudja, egy napon még jól jöhetnek. A The RealReal nevű oldalon csak másodkézből vett dizájnercuccokat árulnak, így ha majdan eladásra kerül a sor, érdemes lehet ide feldobnod az adott darabot. Addig is, böngészd az oldalt, hogy mire van a legnagyobb kereslet és mennyi az annyi érte.

Képek: Getty Images/Christian Vierig.

  • Megosztás:
hirdetés