Manapság nemigen tudnak már újat mutatni a divatban, az előző évtizedek stílusa és jellegzetes viseletei újra és újra visszaköszönnek. Ezt bizonyítja az alábbi videó is, ami a ma is divatos ruhaminták kialakulását mutatja be a múlt század elejétől napjainkig.

Az 1920-as években nagy szerepe volt a ruhagyártásnak, ugyanis az első világháború után a legfelkapottabb iparágak között szerepelt, és a gazdaság fellendítésében is nagy szerepet játszott. A kubizmus és az Art Nouveau nevű művészeti mozgalmak hatására megjelentek a geometrikus formák, amit a ’30-as években a kis kockás Gingham-minta követett. Az anyag rendkívül olcsó, könnyen tisztítható és tartós volt, népszerűségét pedig csak növelte Judy Garland, aki az 1939-es Óz, a csodák csodája című filmben is ilyen mintás szoknyában járta be a varázsbirodalmat.

1940-ben jelent meg a halszálkaminta, ami napjainkban is igen népszerű. Elsőként a Dior divatház dobta piacra ’48-ban, így nem is csoda, hogy a jómódúak státusszimbólumává vált. Az ’50-es években egyre nagyobb érdeklődéssel fordultak az emberek az egzotikus helyek felé, ami a szoknyák mintáján is megmutatkozott. Ezt a ’60-as években a Paisley-mintának nevezett, keleti motívumok váltották fel, melyek most szintén reneszánszukat élik.

Azt gondolnánk, a batikolt minta a ’90-es évek nagy visszatérője. Nos, már jóval előbb kialakult a minta, egészen pontosan Amerikában, az 1970-es években, ahol a hippik kedvelt viseletévé vált. A batikolás különleges, indiai és japán festési technikát ötvöz.

A ’80-as évek őrülten vagány időszakához remekül passzoltak az állatminták. Különösen is a leopárdmintának lett szimbólumszerepe főként a rocksztárok körében, mivel az erőt szimbolizálta. A ’90-es években ismét a mértani formáké lett a főszerep, és megjelent a skótkocka, amit a skót népviselet, a kilt mintázata ihletett.

A 2000-es években nagyon felkapott lett a military stílus, a dzsekik, nadrágok között bőven akadtak a minta képviselőiből. Azóta pedig nincs megállás, szinte bármelyik motívum a felsoroltak közül 2019-ben is ugyanolyan menő, mint a maga fénykorában volt.

Nézzétek meg a videót, ami szuperül illusztrálja a leírtakat!

Kiemelt kép: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés