A Dove régóta kampányol a természetes szépség mellett, kampányaikban hangsúlyozottan valódi nőket használnak. Tettek már óriásplakátra csupa szeplős lányt és idősebb nőt is meztelenül, megmutatva azt, hogy nem az egyenszépségek világában kellene élnünk. Egy régebbi vírusvideójuk pedig napok alatt körbejárta a világot: ebben a rendhagyó kisfilmben megnézhette minden nő, hogyan is készül a reklám, milyen trükkökkel lesz az átlagos nőből idealizált topmodell.

Milyennek látja magát egy nő?

A Dove kampányait az Ogilvy tervezi, ahogyan a legújabbat is, melyben hétköznapi nőket kértek meg, hogy írják le magukat, majd egy rendőrségi rajzoló a saját magukról adott leírás alapján megrajzolta őket, ezek után pedig egy másik ember leírása alapján is elkészült az alanyokról a portré. Nézd meg az angol nyelvű videót a szereplőkről, az elkészült rajzokról, az alanyok megdöbbenéséről.

Ahogy a videóban és a rajzokon is látszik, a különbség elképesztő, szinte az összes alany kövérebbnek, öregebbnek, lelakottabbnak írta le saját magát a valóságosnál, illetve annál, ahogy mások látják. Ez valószínűleg az állandó ellenőrzéstől van, hiszen saját magát az ember naponta bámulja a tükörben, és a legkisebb hibát is felnagyítja, amit más esetleg észre sem vesz.

A független szemlélők nem ismerték a nőket, tehát nem jóindulatból mondták őket szebbnek. A rajzokat Gil Zamora készítette, aki az FBI-nál tanulta ki a szakmát, szóval ért hozzá, a kampány kreatív vezetője pedig Anselmo Ramos volt.

  • Megosztás:
Címkék:
hirdetés