A múlthéten lezajlott a Budapest Central European Fashion Week, így végre megtudhattuk, hogy mivel készülnek a magyar tervezők az őszi-téli szezonra. A rendezvény rendhagyó volt, mivel a koronavírus-járvány miatt csak online követhették nyomon a bemutatókat az érdeklődők. Ám izgalmas kreációkból most sem volt hiány, úgy tűnik, igazán változatos szezon elé nézünk!

hirdetés

A magyar divat egyre kelendőbb nemzetközi szinten, már számos tervező tett szert hírnévre a tengerentúlon. A hazai márkák népszerűsége egyre csak növekszik, hiszen kreatív és egyedi kreációkkal színesítik a palettát.

Februárban kilenc magyar márka alkotásait csodálhattuk meg a 64. Milano Fashion Weeken. A Budapest Select esernyőmárka már ötödik alakalommal vehetett részt a híres divateseményen, így újabb tervezők mutathatták be kreációikat a nemzetközi közönségnek.

A Budapest Central European Fashion Week-en ismét sikert arattak a magyar tervezők

A Magyar Divat & Design Ügynökség a koronavírus-járvány miatt ismét digitális formában valósította meg a Budapest Central European Fashion Week rendezvényt, így az érdeklődők otthonuk kényelméből követhették nyomon a legnépszerűbb magyar márkák bemutatóit. Csütörtökön és pénteken az őszi-téli kollekciók, hétvégén pedig az elmaradt tavaszi-nyári gyűjtemények mutatkoztak be a kifutón.

A divathét különlegessége, hogy a hazai tervezők mellett a környező országok márkái is bemutatkozhatnak, így megismerhetjük például az ukrán, az osztrák vagy a szlovák divat kiemelt szakembereit. Az elmúlt napokban az érdeklődők 26 magyar divattervező munkásságába nyerhettek betekintést, mellettük számos régiós márka is megjelent, így az esemény még inkább a környező országok közötti együttműködés és közösségtudat jegyében telt.

 

A Milanói Divathéten bemutatott kilenc magyar márka az itthoni eseményen is felvonultatta kollekcióját, az ABODI pedig egy különleges prezentációval készült a jeles alkalomra. Ám újdonságokból sem volt hiány, a tervezők igazán különleges kreációkat alkottak a következő szezonra. A képi világot a kifutó mögötti LED falak biztosították, amelyek a dizájnerek alkotásaihoz leginkább passzoló hátteret szolgáltatták.

A felhozatal igazán változatos: a bőr sok márka kínálatában megjelent, ám a légies, lágy esésű kreációk egyaránt felbukkantak a kifutón. A pasztellárnyalatok szintén uralkodóak, így igazán színes szezon elé nézünk! A Sentiments hatvanas éveket idéző motívumokkal és retró fazonokkal készül az őszre. Az új kollekcióban a sárga központi elemként jelenik meg, így igazán üdévé válik a gyűjtemény.

A VIRAG KERENYI új kollekcióját a pazar színhasználat jellemzi. A vibráló árnyalatú kosztümöket különleges táskákkal viselték a modellek. Az egyedi kiegészítőket a szegecsek és a láncok teszik még vagányabbá.

A BCEFW legkülönlegesebb gyűjteményével a BORBALA rukkolt elő, mivel Ferencz Borbála páratlan újrahasznosított ruhákkal kápráztatta el az érdeklődőket. A tervező újragondolt alapanyagokból, patchwork technikával készítette el újdonsült darabjait.

A tavaly ősszel elmaradt bemutatók úgyszintén tartogattak izgalmas pillanatokat: a Katti Zoób krémes fagylaltszínekkel és romantikus részletekkel várja a tavaszt, a VIKTORIAVARGA Budapest pedig hatalmas mintákkal díszített, és vibráló kreációkkal készül a nyárra.

A BCEFW a szokatlan körülmények ellenére is izgalmas volt, és a magyar tervezők ismét bebizonyították, hogy a hazai divat mennyire sokoldalú.

Büszkék vagyunk rá, hogy ismét ilyen nagy érdeklődés övezte a BCEFW-t. Az őszi-téli darabok bemutatásával sikerült tartanunk a nemzetközi ritmust, miközben az előző szezon alkotásaival előtérbe helyeztük az egyre népszerűbb „see now, buy now” gondolkodást, amelynek lényege, hogy a kifutókon látott darabokat azonnal megvásárolhatják az érdeklődők. Így a márkák kiemelt hazai és nemzetközi láthatósága mellett az eseményünk értékesítésösztönző szerepe is előtérbe került! – összegezte a rendezvény sikereit Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A bemutatók visszanézhetőek a Budapest Central European Fashion Weeek hivatalos YouTube csatornáján.

 

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség. 

Kiemelt kép: HFDA / The Sparkle Content.

Képgaléria nyitókép: HFDA / The Sparkle Content.

Képgaléria képei: HFDA / The Sparkle Content, IMAXtree. 

  • Megosztás:
hirdetés