Biztosan sokan emlékeztek még az Oil of Olaz márkára, ami pár évig itthon is kapható volt, és elég nagy népszerűségre tett szert, aztán egyszer csak kivezették, de most újra visszatért az eredeti Olay néven.

Nem tudom, hogy a nagy nemzetközi kampánynak köszönhető-e, de Forbes szerint az Olay a legnépszerűbb kozmetikai márka a világon, és olyan neveket utasított maga mögé, mint a Nivea, a L’oreal vagy az Avon.

Egy kis cégtörténet

1952-ben egy johannesburgi farmon élő, dél-afrikai vegyész, feltaláló és vállalkozó, Graham Wulff elkészítette imádott feleségének az első hidratáló készítményt. Graham Wulff olyan terméket kívánt létrehozni, mely nem az akkori kor krémjeihez hasonlított, tehát nem viaszosan zsíros, hanem könnyed, természetes érzést kölcsönzött viselőjének. A házaspár együtt kísérletezett a krém finomításán, illatának kialakításán, végül pedig megszületett a legendás Oil of Olay Beauty Fluid formula, mely a világ első hidratáló folyadéka lett.
– Olyan formulát szerettem volna létrehozni, ami a lehető leginkább hasonlít a bőr saját faggyújához. Olyat, ami gyorsan felszívódik, kompatibilis a bőrrel, stabil marad, és tartja a nedvességet, miközben védi is a bőrt, és tíz perc múlva a felszín rugalmassá és mattá válik.

A termékek óriási sikert arattak Dél-Afrikában, így a márka 1957-ben már elkezdte világhódító körútját is, pillanatok alatt bekebelezte többek között Ausztráliát, Angliát, az Egyesült Államokat, Hollandiát, Kanadát, Németországot, Franciaországot, Olaszországot és Kínát is. Több néven is hódított a márka, országoktól függően Ulay vagy éppen Oil of Olaz néven vált ismertté és közkedveltté.

Természetesen ma már számtalan krémet és arctisztítót gyártanak, nemcsak az emblematikus, rózsaszín flakonos beauty fluidot, mégis ez a termék maradt meg leginkább a köztudatban.

  • Megosztás:
hirdetés