A futás jó hatással van a testre és lélekre egyaránt, de egy kiadós edzés után nem biztos, hogy az arcbőrünk is ugyanolyan egészséges és boldog, mint mi magunk. Ám sokat tehetünk azért, hogy ez ne így legyen!

hirdetés

A tavaszi napfény hívogató ereje sokunkat kicsalogat a szabadba. Ilyenkor, amikor már érezhető a természet éledése, valahogy könnyebben vesszük rá magunkat a sportolásra, szinte mi is megújulunk, kicserélődünk a friss levegőn.

Tudjuk, hogy a futás az egyik legjobb tréning, számos előnyét élvezhetjük, hiszen segít formába lendülni, javítja a közérzetünket és az erőnlétünket, valamint fokozza a vérkeringést és a sejtek oxigénellátását.

Mindez persze a bőrünkre is jó hatással van, de ne feledjük el, hogy futás közben hosszabb ideig ki van téve a környezeti hatásoknak, például érheti az arcunkat szél, eső, de a magas páratartalom, a por és a légszennyezettség, valamint az erős UV-sugárzás is próbára teheti védelmi rendszerét.

Elég csak belegondolni, hogy miközben izzadunk, sokkal könnyebben tapadnak meg az arcunkon a levegőben keringő porszemcsék. A szépség és wellness brand, a FOREO betonbiztos tippjeiből megtudhatjuk, hogyan ápoljuk a bőrünket futás előtt, illetve futás után.

Fontos lépés az alapos arctisztítás

Kezdjük a reggeli edzést egy frissítő arcmosással. Az éjszakai hidratálótól érdemes alaposan megszabadulnunk, mert az akadályozza az izzadást. A fokozott véráramlás segíti a sejtmegújulást és a toxinoktól is könnyebben megszabadít minket, de mindez akkor igazán hatékony, ha tiszta arcbőrrel vágunk neki az útnak.

A sminket felejtsük el erre az időre: a pórusok és verejtékmirigyek kinyílnak edzés alatt, hogy megfelelően hűtsék a testünket, de a smink megakadályozza, hogy ilyenkor a bőr levegőhöz jusson és ez kiütéseket, mitesszereket okozhat.

A naptej a legjobb barátunk

Akár napos az égbolt, akár felhős, minden futónak fényvédőt kellene viselnie, hiszen a napsugarak akár 80%-a képes áthatolni a felhőkön. Olyan krémet keressünk, ami gyorsan felszívódik, nem hagy nehéz érzetet és nem irritálja a bőrünket. Nem árt fokozottan figyelni azokra a területekre, melyeket futáskor a legjobban ér a napfény, ilyenek a fülek, száj, vállak, homlok, fejtető.

Ezeken a testrészeken nem kell spórolnunk a naptejjel. Érdemes legalább harminc faktoros fényvédőt használni, amely védi a bőrünket a káros UVA- és UVB-sugaraktól. Húsz perccel edzés előtt kenjük be magunkat, hogy legyen ideje felszívódni a krémnek, és ne folyjon le izzadás közben.

Amikor hosszabb futást tervezünk a szabadban, mindenképp pakoljunk be egy mini naptejet, ami elfér egy zsebben, mert így útközben is megismételhetjük a fényvédelmet. Persze, több szempontból is az a legészszerűbb, ha nem a legmelegebb órákban vágunk neki az edzésnek.

A megfelelő öltözék védelmet nyújt

Futás közben, különösen, amikor már ereje van a napnak, és izzadunk, nagy a kísértés, hogy megszabaduljunk a hosszú ujjú felsőtől, vagy a pólótól, és csak egy sportmelltartót hagyjunk magunkon. A bőrünknek azonban nem feltétlenül teszünk jót azzal, ha minél nagyobb területen érik a napsugarak.

Egy megfelelő sportruhát viselve, nagyjából nyolcfaktornyi extra fényvédelmet kaphatunk. A ruhánk színét is gondosan meg kell válogatnunk, de nem a divat miatt: a világosabb szövetek hűvösebbnek tűnhetnek, de a sötétebb szövetek mégis jobban védenek az ultraibolya sugarak ellen. Viseljünk sapkát, vagy napellenzőt, amely árnyékol és hűt is egyszerre. Egy valódi sportnapszemüveg pedig nemcsak UV-védelmet nyújt számunkra, hanem menő kiegészítője lehet a szettünknek.

Edzés után jöhet a hűtés!

Amikor futunk, a véredények kitágulnak, hogy a hő kiáramolhasson, ez pedig kipirosodást okozhat. Ennek tudatában nem kell aggódnunk, amikor edzés közben rákvörös lesz a fejünk, hiszen ez természetes része a folyamatnak.

Csillapítani viszont tudjuk, méghozzá úgy, hogy futás után egy kis kendőre vizet teszünk a kulacsunkból, vagy egy ivókútból, majd kicsavarjuk, és átpaskoljuk vele a nyakunk és az arcbőrünk felületét. Ne feledkezzünk meg a belső hidratációról sem, hiszen, ha kevés vizet fogyasztunk, és sokat izzadunk, könnyebben kiszáradhatunk. Ráadásul a víz a test hőháztartását is szabályozza, így megakadályozza, hogy túlmelegedjünk.

Bőrápolás a célvonal után

Bármilyen távolságot vállalunk, fontos, hogy az igényeinek megfelelően bánjunk a bőrünkkel futás után is. Ezt egy körültekintő, de egyszerű bőrápolási rutinnal érhetjük el: a fő célunk az legyen, hogy megszabaduljunk a keletkezett toxinoktól és az izzadságmaradványoktól, hogy a bőrünk megújulhasson.

Kép forrása: FOREO.

Mivel az arc extra érzékeny edzés után, ezért gyengéden kell vele bánnunk. A szépség-fitnesz rutinba könnyen beilleszthető a kompakt LUNA mini 2 elnevezésű arckefe, amely a szennyeződések, a piszok és a zsír 99,5%-át eltávolítja. Így ragyogó arcbőrrel vághatunk neki a következő kilométereknek is.

Forrás: FOREO.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés