Akkor sem kell lemondanod a nassolásról, ha fogyókúrázol, igaz, akkor azért ne a csoki után nyúlj, mert ahelyett is találhatsz ízletes csemegét. A következőkben egy nagyon egyszerű, de annál finomabb nasit hoztunk, amivel garantáltan nehéz lesz leállni.

hirdetés

Egy fogyókúrás nassolnivaló is lehet finom

Ha fogyókúrázol nagyon fontos, hogy ne koplalással próbálj megszabadulni a fölös kilóktól, hanem olyan ételeket fogyassz, amik tele vannak rosttal és proteinnel. Ez a két tápanyag segít abban, hogy hosszú időre eltelítődj, feltöltenek energiával és kevésbé érzed éhesnek magad a nap folyamán. Ha két főétkezés között mégis megéhezel, mutatjuk, milyen csemegét részesíts előnyben:

Hozzávalók:

  • 1 konzerv csicseriborsó
  • 1 evőkanál tahini
  • ízlés szerint só, bors, őrölt római kömény, paprika
  • 1 citrom leve
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • uborkaszeletek

A hozzávalókat olvasva talán már kitaláltad, hogy ebből humusz fog készülni. Az uborka kivételével mindent dobj a turmixba annyi vízzel hígítva, hogy sűrű, de krémes állagú masszát kapj. Ha kész, nincs más dolgod, mint belekanalazni egy kisebb tálba, fogni az uborkaszeleteket és belemártogatni.

A csicseriborsó kiváló rost-és fehérjeforrás, csökkenti a koleszterinszintet és szabályozza a vércukorszintet. Van benne E-, többféle B- vitamin, fontos ásványi anyagok és karotin is. Szeléntartalma révén elősegíti a máj méregtelenítését és gyulladáscsökkentő hatással is bír. Ha van időd, konzerv helyett főtt csicseriborsót is használhatsz, ebben az esetben egy éjszakát kell áztatni.

Alacsony kalóriatartalmával és több mint 90 százalékos víztartalmával az uborka remek társa. Segíti a salakanyagok kiürülését, miközben hidratálja a testet. Sok fontos ásványi anyag, B- és C-vitamin is van benne, rosttartalma révén az emésztésre is jótékony hatással van.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés