Legalább másfél liter vizet ajánlott meginni naponta, hogy segítsük az emésztésünket, a méreganyagok kiválasztását és távozását, valamint ne adjunk esélyt a korai ráncképződésnek.

hirdetés

Sokféle jó tanács kering a köztudatban a vízivással kapcsolatban, de a legtöbbjük csak fokozza a bizonytalanságot: mégis mennyi az optimális vízmennyiség, amit naponta le kell gyűrnünk? Az igazság az, hogy a szükséges folyadékbevitelt jelentősen befolyásolja néhány tényező, mely gyakorta változhat: nem mindegy, mennyit mozgunk az adott napon, milyen a hőmérséklet ott, ahol tartózkodunk, milyen összetételű ételeket eszünk, illetve mennyi vízhajtó hatású italt fogyasztunk – például teát, kávét vagy alkoholt.

Nem könnyű mindezt számon tartani, és figyelembe venni, méghozzá napi szinten. Különösen ilyenkor, hiszen a karácsony közeli időszakban megszaladnak a társasági összejövetelek, baráti és céges vacsorák, rokoni látogatások. Nem ritka, hogy későbbre tolódnak a főétkezések, és többet is eszünk a kelleténél, sőt, a hús mellé legurított, egy pohárka borból könnyen három-négy lesz a beszélgetések hevében.

A téli szabadságok ideje nemcsak az emésztésünket, hanem a vízháztartásunkat is próbára teszi. A még nem vészes, de a bőrünkön és a közérzetünkön érezhető nyomot hagyó kiszáradásig nagyon könnyű eljutni még akkor is, amikor úgy érezzük, megfelelő mennyiségű vizet ittunk, mielőtt buliba csapott át az éjszaka.

A zsíros ételek és az alkoholtartalmú italok könnyen dehidratált állapotba hozzák a szervezetet, ha nem pótoljuk az elveszett folyadékmennyiséget. Mindez fejfájáshoz, az emésztés belassulásához és további kellemetlen tünetekhez vezet, a rossz közérzettől kezdve a húzódó, érzékeny bőrig.

Egy applikáció, ami figyelmeztet, mennyi vízre van szükségünk

Egy okostelefonon alkalmazható applikáció, a My Water Balance kiszámolja helyettünk a napi vízigényünket, illetve emlékeztetőket küld, hogy mindig tisztában legyünk azzal, még mennyi vizet kell fogyasztanunk az aznapi étkezésünk, izzadásunk, testmozgásunk fényében. Statisztikákat készít, sőt, díjakkal motivál, és hasznos tippeket ad, mi mindent kell tudnunk a vízről.

Persze, mindehhez az applikációnak rengeteg adatra van szüksége: előfordul, hogy azért ajánlja a napi folyadékmennyiség módosítását, mert betegek vagyunk, vagy aktívabbak, mint máskor. A másnaposságról is illik tudnia, vagyis nem érdemes letagadni előtte az előző nap elfogyasztott alkoholt.

A My Water Balance alkalmazás az Apple Watch karórára is letölthető, és integrálva van az Apple Health programmal, hogy egy időben kaphassunk információt a testsúlyunkról a napi vízbevitel kiszámításához.

  • Megosztás:
hirdetés