Cynthia Rowley eredetileg képzőművésznek tanult, talán ebből fakad az a különleges képessége, hogy a leghétköznapibb dolgokban is meg tudja látni a művészi értéket, sőt, tervezőként a divatot is. A 2012-es téli kollekciójában első ránézésre nincs semmi meghökkentő, ám, amikor elárulta, hogy valójában az építőipari munkások, a fúrótornyokon dolgozók, illetve a hatalmas, zajos munkagépek inspirálták, azért sokaknak elkerekedett a szeme.

Már azt is nehéz elképzelni, hogy egy ilyen törékeny, nőies nőt mi foghat meg a koszos munkásdzsekikben és kezeslábasokban, de még ennél is elképesztőbb belegondolni, hogy ezt a nyers ihletszikrát sikerült képletesen megjelenítenie a kifutón, összegyúrva az aktuális trendekkel, egészen sikkessé finomítva.

A rozsda- és bronzbarna, illetve a khaki és farmerkék színhasználatban érződik ugyan a finom utalás a hegesztőmunkásokra és az olajtornyokra vonatkozóan, de ha nem árulta volna el inspirációjának forrását a tervezőnő, valószínűleg senki nem jött volna rá magától. Ám ennek tudatában, nekem mégis inkább a Flash Dance film hegesztőnője ugrott be az overallokról és a bőr munkaruha felsőkről, és valahogy nem a felhőkarcolókat építő, keménykezű munkások.

  • Megosztás:
hirdetés