A pilisszentlászlói székhelyű Go Green Nonprofit Kft. az Új Széchenyi Terv fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányokat támogató pályázata keretében valósított meg nyereményjátékkal egybekötött országos komplex kampányt.

A pályázati projekt összköltségvetése 43 241 640 forint volt, amelyet az Európai unió 95%-ban, 41 079 558 forinttal támogatott.

A Go Green Nonprofit Kft. projektjének elsődleges célja – a szemléletformálás, tájékoztatás és egyéni példamutatás segítségével – a fogyasztók környezettudatosságának, környezetkultúrájának és környezeti etikájának fejlesztése volt.

A táplálkozás, háztartás, munkahely, közlekedés és szabadidő témakörei köré szerveződő kampány hosszú távú célja a kompetens és felelős fogyasztói magatartás elterjedésének támogatása, valamint a fenntartható életmód értékeinek és eszközeinek széleskörű elterjesztése volt. Az ország teljes lakosságát megcélzó médiakampány a www.kornyezettudatossag.hu oldalt népszerűsítette, amelyen egy interaktív nyereményjátékot valósítottak meg a hagyományos formális tanulási helyzet helyett a manapság népszerű online aktivitásra építve.

Fenntartható nyereményjáték

A Go Green! nyereményjáték első fordulója a fenntarthatóság fogalmára, valamint az ahhoz kapcsolódó gyakorlati tudnivalókra helyezte a hangsúlyt, amelyen egy kvíz sorozat kitöltésével lehetett részt venni. A megfejtésekért járó pontjaiért cserébe minden résztvevő kedvezményes áron vásárolhatott a zöld-webshopban megtalálható értékes és környezettudatos nyereményekből.

A helyes megfejtők közül sorsolással választották ki azokat, akik továbbjutottak a második fordulóba, amelyben 30 napon keresztül, naponta oldottak meg egy-egy környezettudatos életmódhoz kapcsolódó gyakorlati feladatot, valamint hetente egy összetett közösségi projektet, amelyek eredményeit a weboldalon különböző formákban publikálták. A zöld reality show pontrendszere arra késztette a játékosokat, hogy minél több ismerősüket vonják be a játékba, hiszen így lehetett esélyük a közönségszavazatokkal megnyerni a további környezettudatos nyereményeket.

A Széchenyi 2020 program keretében megvalósult fejlesztési projektnek köszönhetően a fenntarthatóságot népszerűsítő országos kampány során közel 10 millió passzív elérést, 3486 rövid távú és 2970 hosszú távú elérést valósított meg, így a Go Green Nonprofit Kft. vezetése bízik abban, hogy az elért fogyasztók a továbbiakban képesek lesznek felelősebben, a megfelelő információk birtokában olyan döntéseket hozni, amelyek a lehető legkisebb mértékben terhelik meg környezetüket.

  • Megosztás:
Címkék:
hirdetés