Időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon a kifutón megjelenő szőrmebundák mennyire humánus eredetűek, de az erre érkező válasz már korántsem szokott ilyen nagy visszhangot kapni. Most azonban más a helyzet. Szeptember közepén robbant a botrány a divat világában, amikor a Last Chance for Animals nonprofit szervezet meggyanúsította a legnagyobb márkákat, hogy állandó vásárlói az egyik legbrutálisabb nyúlszőrmét előállító telepnek.

Többek között a Burberry, Christian Dior, Yves Saint Laurent, Louis Vuitton, Giorgo Armani és Diane von Fürstenberg neve is elhangzott, innentől kezdve pedig megindult a lavina.

Nem mindenki védekezik

A Last Chance for Animals nevű nonprofit szervezet – melynek célja az állatok jólétének megőrzése – az elmúlt két évet Spanyolországban töltötte, ahol hetven nyúltenyészetet vizsgáltak be, azt figyelve, milyen körülmények között tartják az itt élő állatokat. Ez idő alatt derült fény arra, hogy a nyúltelepek első számú vásárlói a legnagyobb divatházak közül kerülnek ki, amit a szervezet azonnal nyilvánosságra is hozott, újabb felületet biztosítva arra, hogy az állatvédők és a divatguruk közötti ellentét még tovább élesedjen.

Természetesen a támadást senki nem vette jó néven, a Saint Laurent szinte azonnal reagált a vádakra, miszerint sem közvetlenül, sem közvetve nem állnak üzleti kapcsolatban ezekkel a cégekkel, sőt. Kifejezték, hogy az EU előírásainak megfelelően csak olyan helyről vásárolnak szőrmét, ahol az állatok jóléte elsődleges. Ezt követően a Burberry is nyilatkozott, hasonló álláspontot képviselve, illetve a Dior is kifejezte, mennyire felháborítja őket már maga a feltételezés is. 

A többi márka nem nyilatkozott, ami sajnos alapot ad annak, hogy a Last Chance for Animals emberei olyanba nyúltak bele, amit a divatházak szerettek volna a szőnyeg alá söpörni.

  • Megosztás:
hirdetés