Azt gondolhatod, hogy rengeteg kencefice roskadozik az üzletek polcain, de a külföldi választékhoz képest itthon elég gyér a kínálat. Persze így is be lehet szerezni a megfelelő termékeket, de sokan rendelnek külföldről, például mi is, mert sok minden nem elérhető.

Nálunk inkább a kommersz márkákból van nagy kínálat, amik között persze vannak jó termékek, de ha valaki egyszerűbb összetevőlistára, illatmentes, vagy a legújabb innovációra épülő kozmetikumot szeretne, akkor bajban lehet, bár itt is van fejlődés.

Sok-sok pénz a szépségre

A Nielsen kutatása alapján arra a következtetésre jutottunk, hogynagy bumm előtt állunk. Itthon is egyre többet költünk, különösen dekorkozmetikumokra. Nőtt a testápolók forgalma, de különösen a sminklemosásra használt termékeké, de nagy növekedés volt az arcápoló termékeknél, az arcmaszkoknál a legnagyobb arányban. Ami nem lehet véletlen a dekorkometikumok 10 milliárdos forgalma mellett. A top termék az alapozó, a szempillaspirál és a körömlakk.

Bár az emberek szeretik azt hinni, hogy nem befolyásolja őket a reklám, a kutatásból egyértelműen kiderül, hogy még mindig a tévének van a legnagyobb hatása a döntésre, és az ismerősök ajánlása is fontos a magyar nőknek. Ez nem túl jó hír, mi sokkal jobban örülnénk, ha inkább mindenki megismerné a bőrét, és tudatosan választana az összetevőlista alapján.

Bár az egy korábbi kutatásból kiderült, hogy a legtöbben az összetevők alapján döntenek, ez inkább a hangzatos formulákra vonatkozik és nem az alapos INCI-tanulmányozásra. Sokan elkötelezettek a biokozmetikumok mellett, holott a legtöbbjükben sok a denaturált szesz, amit senkinek nem kellene a bőrére kennie. És hiába mondják valamire, hogy argánolajos vagy málnakivonatos, ha az az összetevőlista utolsó helyén szerepel.

Nagyon sokan vásárolnak az interneten kenceficét, és az a sanda gyanúnk, hogy ebben vastagon benne vannak a külföldi rendelések is. Ez azt mutatja, hogy nagyon sok minden nem elérhető még itthon, pedig igény lenne rá.

Miért érdekes neked ez az egész?

A számok lehet, hogy unalmasak, de a lényeg, hogy itthon egyre több és több nő vásárol krémet. Bár a napi bőrápolás még sajnos eléggé gyerekcipőben jár, látható, hogy az igények változnak. Ez pedig rá fogja kényszeríteni a piac szereplőit arra, hogy egyre több terméket itthon is forgalmazzanak, a nagyobb választék pedig reményeink szerint nagyobb tudatosságot is hoz majd magával.

  • Megosztás:
hirdetés